آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرخبر های مهمسیاست

محمد محقق: اسراییل در غزه مرتکب جنایت جنگی علیه بشریت شده است

خبرگزاری دید: در واکنش به حملات هوایی مرگبار رژیم اسراییل به نوار غزه، محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان می‌گوید، حمله به شفاخانه‌ها و کشتار غیرنظامیان در غزه خلاف قوانین بین المللی جنگ است و جنایت جنگی محسوب می‌شود.

محقق این موضوع را در گفت‌وگو با یک رسانه ایرانی درباره حملات وحشیانه رژیم اسراییل علیه کودکان و زنان فلسطینی بیان کرده است.

محقق گفت: اسرائیل در رویارویی نظامی موفق نبوده است، برای همین می خواهد شکست‌های نظامی را با کشتن انسان‌های بی گناه و تخریب خانه‌های مردم جبران کند.

وی افزود: قطع کردن آب و برق یک جمعیت دو-سه میلیونی و مجازات دسته جمعی یک ملت به خاطر جنگ، زیرپا کردن قوانین جنگ و ارتکاب جنایت جنگی است.

محقق با بیان این که اسراییلی‌ها در غزه از بمب‌های غیرمتعارف و خارج از استندردهای بین‌المللی استفاده می‌کنند تاکید کرد: این اقدام نشان از درماندگی و استیصال رژیم اسراییل است.

رهبران جهان اسلام اسراییل را تحریم کنند

محمد محقق در پاسخ به اینکه رهبران جهان اسلام چه نقشی می توانند در حمایت از فلسطین ایفا کنند، گفت: رهبران جهان اسلام ناگزیری‌های خاص خود را در زمینه روابط با کشورهای دیگر دارند با این حال بسیاری‌شان مواضع خوبی گرفته اند.

وی با اشاره به موضع عربستان نسبت به حملات اخیر رژیم اسراییل به فلسطین گفت: عربستان سعودی با اینکه روابط خوبی با اسراییل دارد، این حملات را محکوم کرد.

رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان به همسایگان فلسطین نیز اشاره کرد و افزود: «چهار طرف اسراییل را کشورهای اسلامی گرفته است؛ رهبران جهان اسلام می توانند کارهای زیادی بکنند. تحریم اسراییل، قطع روابط دیپلماتیک و نفروختن گاز و نفت به آنها و فشارهای اقتصادی بر اسراییل می تواند گزینه های خوبی برای رهبران کشورهای اسلامی باشد».

سفر بایدن بیانگر دستپاچگی و استیصال امریکایی‌ها است

آقای محقق در رابطه با سفر جو بایدن رییس جمهور امریکا به سرزمین‌های اشغالی نیز گفت: سفر آقای بایدن با دستپاچگی توسط مقامات امریکایی انجام شد. در روزهای اخیر وزیر خارجه، وزیر دفاع و حالا رییس جمهور امریکا با فاصله کمی به این منطقه سفر کردند. این سفرها نشان دهنده این است که امریکا و اسراییل و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی‌شان به شدت غافلگیر شده اند.

محمد محقق در ادامه درباره سفر بایدن و در آغوش گرفتن نتانیاهو گفت: «خود آقای بایدن شخصاً به اسراییل آمد، در کنار نتانیاهو ایستاد شد و همه جنایاتش را تایید کرد! حتی مسئله حمله به بیمارستان المعمدانی را به جای اینکه نتانیاهو تکذیب کند، آقای بایدن به دیگران نسبت می دهد. این یعنی بایدن خواست به دنیا و منطقه بفهماند که ما در کنار این جنایت‌ها هستیم».

رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان عملیات طوفان الاقصای حماس در مراکز اطلاعاتی، امنیتی و نظامی رژیم اسراییل را در طول تاریخ بی‌سابقه خواند و «یک شکست سنگین اطلاعاتی و امنیتی برای اسراییل، امریکا و تمام هم‌پیمانان آنها» دانست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا