آخرین اخبارافغانستانسیاست

محمد محقق: اقدامات کمیسیون انتخابات از سوی ارگ طرح می‌شود


محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و عضو ایتلاف ملی برای نجات افغانستان، صبح امروز پس از سفر به ترکیه وارد ولایت بلخ شد.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای محقق در سخنرانی خود در ولایت بلخ گفت که اقدامات کمیسیون انتخابات تاکنون همسو با اراده ارگ بوده و تقسیم بندی حوزه‌های انتخاباتی در غزنی، به خوبی این هم‌سویی را نشان می‌دهد.
آقای محقق با انتقاد از سیاست‌های ارگ گفت: ارگ ظرف چند ماه اخیر تعصب و عقده‌گشایی‌های قومی را به گونه‌ واضح، آشکار نمود، اما ما وضعیتی را به هیچ‌وجه نمی‌خواهیم که در آن، مردم ما بی‌پناه، خم خم و پشت دیوارها راه بروند.
محمد محقق در قسمتی دیگر از سخنان خود گفت که اعضای ایتلاف ملی برای نجات افغانستان خواهان صلح چهار جانبه‌اند که در آن به‌شمول حکومت، طالبان، رهبران احزاب و شخصیت‌های سیاسی نیز سهیم باشند و طرح پیشنهادی آن نیز به زودی ارائه خواهد شد.
این عضو ایتلاف ملی برای نجات افغانستان، پس از آن وارد بلخ شد که در روزهای گذشته ایتلاف ملی برای نجات افغانستان که شامل سه حزب بزرگ جمعیت اسلامی، جنبش و وحدت اسلامی مردم است، در انقره ترکیه نشست‌هایی را برای بررسی وضعیت فعلی افغانستان برگزار کرده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا