آخرین اخبارافغانستانسیاست

محمد محقق به واکنش‌ها پاسخ داد

محمد محقق که به تازگی مشاور رییس جمهور در امور امنیتی و سیاسی تعیین شده، به واکنش‌های مختلف در مورد انتصابش پاسخ داد. او گفته که انتصابش به معنی صف آرایی علیه هیچ جریانی نیست و فقط به خاطر ضرورت سیاسی و تقویت صف جمهوریت بوده است.

محقق
به گزارش خبرگزاری دید، محمد محقق مشاور ارشد رییس جمهور در امور امنیتی و سیاسی، در پاسخ‌ به واکنش‌ها در پیوند با انتصابش به مشاوریت ارش ریاست جمهوری پاسخ داد.
آقای محقق نوشته: «اولاً؛ اين انتصاب ويا جابجايى‌هاى ديگر نسبت به هوادران حزب وحدت و يا ساير جريان‌هايى كه با ما هم سو بودند هيجگاه بمعناى صف آرايى تيمى و جناحى نبوده بلكه در راستاى تفاهم سياسى قبلى ودر جهت دفاع از مفكوره جمهوريت حول محور نظام جمهورى اسلامى بوده قضيه تيمها مربوط به گذشته است وحالا همگى يك تيم جمهوريت در راه حمايت از صلح وثبات پايدار هستيم ، وناظر به منافع يا مضار كدام كشور خاص هم نيست».
محقق در بخشی دیگر، پذیرفتن انتصابش را نیز یک ضرورت دانسته و تاکید کرده به خاطر تقویت مشارکت جامعه هزاره و شیعه در ساختار نظام چنین سمتی را پذیرفته است.
بند سوم پاسخ محقق در رابطه به تفاهم سیاسی حکومت با حزبش بوده و می‌گوید که پذیرش پست جدید در راستای تقویت نظام صورت گرفته و انگیزه شهرت یا منفعت مطرح نبوده است.
در اخیر نیز آقای محقق با نقل آیاتی از قرآن، کسانی را که در این خصوص واکنش‌های متفاوت داشتند، به حوصله مندی و بردن گمان خوب در قبال برادر مومن فراخوانده است.
گفتنی است که از چند روز به این سو، نصب آقای محقق به عنوان مشاور ارشد رییس جمهور در امور امنیتی و سیاسی، گمانه‌زنی‌هایی را مبنی بر تقابل‌های جدید سیاسی بر انگیخت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا