آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

محمد محقق: تمامی قتل‌ها را طالب انجام می‌دهد/ اگر صلح نشود ما ایستادگی می‌کنیم

محمد محقق می‌گوید مسئول تمام قتل‌های هدف‌مند در کشور گروه طالبان است؛ زیرا هیئت آنان در دور دوم مذاکرات حاضر نشده است. او همچنان تصریح کرد که اگر صلح نشود، برای جنگ با گروه طالبان آماده است.

محمد محقق می‌گوید مسئول تمام قتل‌های هدف‌مند در کشور گروه طالبان است؛ زیرا هیئت آنان در دور دوم مذاکرات حاضر نشده است. او همچنان تصریح کرد که اگر صلح نشود، برای جنگ با گروه طالبان آماده است.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و مشاور ارشد رییس جمهور در امور امنیتی و سیاسی، در گفت‌وگو با شبکه طلوع‌نیوز، گفت: طالبان هیچ‌گونه علاقمندی به مذاکره ندارند، هیئت ما بی‌مضمون در دوحه خوابیده است، هیئت طالبان مصروف چکرها و سفرهای خود است.
او طالبان را به تعهدشکنی متهم کرده و گفت: طالبان به تعهداتی که با امریکا کرده بودند عمل نکردند، روابط خود را با القاعده قطع نکردند، نه تنها اینکه خشونت‌ها را کاهش ندادند، چندین برابر افزایش دادند، زندانیان آزادشده خود را مسلح کرده و به جنگ فرستادند، مذاکرات سازنده نکردند.
محقق در این خصوص علاوه کرد: فقط گروه تماس شان در دوحه هستند و با گروه تماس هیئت ما یک احوال پرسی مورچه‌ای می‌کنند و می‌روند، از این گپ‌ها فهمیده می‌شود که علاقه به صلح ندارند.
او در پاسخ به این پرسش که مسئول ترورهای هدفمند در کابل کیست، گفت: تمامی قتل‌ها را طالبان انجام می‌دهند، دیگر کسی نیست که قتل کند.
مشاور ارشد رییس جمهور در امور امنیتی و سیاسی همچنین حکومت موقت را تعطیلی قانون اساسی خوانده و گفت: حکومت موقت به معنای تعطیل قانون اساسی، رفتن به طرف حکومت موقت یک فروپاشی است، حکومت موقت قانون ندارد، ما حالا پارلمان داریم، قانون اساسی داریم، چرا به جایی برویم که همه چیز از صفر شروع شود.
محمد محقق که در بیستم جدی سال روان خورشیدی به عنوان مشاور ارشد رییس جمهور در امور امنیتی و سیاسی گماشته شد، تصریح کرد که تاکنون به صورت رسمی کار خود را در این سمت شروع نکرده است.
او در پاسخ به این پرسش که چند معاش دارید، گفت: افغانستان کی تنخواه دارد که ما داشته باشیم، یک روز تیر می‌شود، بخیر که ولسی جرگه بودجه را پاس کرد حتما چیزی پیدا می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا