آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

سرور دانش:

محوریت دولت در مذاکرات صلح حفظ شود

محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان، گفته است که محوریت دولت در مذاکرات صلح باید حفظ شود.

محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان، گفته است که محوریت دولت در مذاکرات صلح باید حفظ شود.
دفتر مطبوعاتی معاونیت دوم با نشر خبرنامه‌ای گفته است که محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری با تدامیچی یاماماتو نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
به نقل از خبرنامه، آقای دانش به نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد گفته است:«نقطه اصلی این است که در مذاکرات صلح محوریت دولت حفظ شده و مالکیت این پروسه نیز از آن مردم افغانستان باشد.»
آقای دانش افزوده است که حکومت روند مشوره با رهبران سیاسی را آغاز کرده است و این روند ادامه خواهد یافت.
معاون دوم رییس جمهور افزوده است:«گذشته از برخی رقابت‌های سیاسی، در سطح ملی، مردم، رهبران سیاسی، احزاب، نهادهای مدنی و جوانب دخیل، بر محوریت دولت و مردم در مذاکرات صلح توافق نظر دارند و تلاش برای هماهنگ شدن فعالیت‌های مرتبط به صلح هم‌چنان ادامه دارد.»
خبرنامه در ادامه گفته است که آقای یاماماتو در دیدار با معاون دوم ریاست جمهوری تصریح کرده است که سازمان ملل متحد در پروسه صلح و مذاکره با گروه طالبان دخیل است.
نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد افزوده است:«همه تلاش‌های مرتبط به پروسه صلح باید در چارچوب برنامه دولت تنظیم گردد و جامعه جهانی از موقف دولت و مردم افغانستان در این پروسه حمایت می‌کند.»
آقای یاماماتو از اقدام حکومت برای مشوره و رأی‌زنی با رهبران سیاسی در پیوند به مذاکرات صلح استقبال کرده و گفته است:«صلح افغانستان یک پروسه ملی است و به نتیجه رسیدن این پروسه در صورتی که مردم، رهبران سیاسی، جامعه مدنی و حکومت همسو باشند، بهتر امکان‌پذیر است.»
در این دیدار دو طرف روی روند انتخابات ریاست جمهوری پیش‌ رو نیز بحث کرده‌اند.
قرار است که انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان سال جاری در کشور برگزار شود. در این انتخابات ۱۸ نفر برای تصدی کرسی ریاست جمهوری نامزد شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا