آخرین اخبارافغانستانسیاست

طا-لبان:

محور اصلی مذاکره با امریکا آزادی ذخایر ارزی منجمد شده است

خبرگزاری دید: سخنگوی «امارت اسلامی» با تایید آغاز مذاکرات میان نمایندگان امریکا و طا-لبان گفته‌ است که در این مذاکرات تلاش می‌شود تا پول‌های منجمدشده افغانستان آزاد شود .قرار است این مذاکرات هفته آینده در قطر آغاز شود.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان گفته‌ است که مقام‌های «امارت اسلامی» در چارچوب توافقات دوحه هرازگاهی با نمایندگان امریکا دیدار داشته که این دیدارها می‌تواند مفید واقع شود.
مجاهد گفته‌ است که با ادامه این دیدارها تعهدات تازه می‌شود و نگرانی‌ها از بین می‌رود و «تلاش صورت می‌گیرد که پول‌های منجمد شده مردم افغانستان آزاد شود تا مشکلات اقتصادی حل گردد».
سخنگوی طا-لبان همچنین گفته‌ است که این دیدارها می‌تواند باعث «بنیان‌گذاری و تعلقات روابط دیپلماتیک میان دوطرف شود که به منفعت هر دو جانب است».
او گفته‌است که طا-لبان به تعهدات‌شان پای‌بند اند و از جانب مقابل نیز خواسته‌اند که هر از گاهی دوطرف نشست داشته‌باشند.
ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا، روز سه شنبه (۲ قوس) گفت که هیئت امریکایی با طالبان درباره «منافع ملی حیاتی ما» که شامل عملیات ضد تروریستی علیه داعش و القاعده، کمک‌های بشردوستانه، اقتصاد فروپاشیده‌ افغانستان و عبور امن از افغانستان برای شهروندان امریکایی و افغان‌هایی که برای ایالات متحده کار می‌کردند، گفت‌وگو خواهند کرد.
طالبان اما بر آزادسازی منابع ارزی افغانستان توسط امریکا تاکید دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا