آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانخبر های مهمسیاست

محور سفر داکتر عبدالله به ترکیه، روند صلح است

داکتر عبدالله رییس اجرایی کشور بعد از ظهر روز (پنجشنبه، ۱۲ ثور) برای دیدار با مقام‌های ترکیه، به این کشور رفته است.
به گزار خبرگزاری دید، در یک اعلامیه‌ ریاست اجرایی آمده است که آقای عبدالله به دعوت رسمی رجب طیب اردوغان، رییس‌ جمهوری ترکیه، به این کشور سفر کرده است.
در اعلامیه گفته شده است که رییس اجرایی در جریان اقامت خود در ترکیه ضمن دیدار با آقای اردوغان، با شماری از مقام‌های دیگر این کشور نیز دیدار خواهد کرد.
براساس اعلامیه، روابط دوجانبه میان افغانستان و ترکیه، تلاش‌ها برای برقراری صلح، روابط منطقه‌ای افغانستان و نقش مثبت ترکیه در برقراری صلح در افغانستان، افزایش همکاری‌های ترکیه برای افغانستان، آموزش نظامیان کشور، سرمایه‌گذاری، افزایش مبادلات تجارتی و مبارزه با دهشت‌افکنی از محورهای اساسی بحث و گفت‌وگوها میان دو طرف خواهد بود.
همچنان گفته شده که آقای عبدالله در مراسم افتتاح مسجد جامع «چاملیجا» نیز شرکت می‌کند. مسجد جامع «چاملیجا» یکی از بزرگ‌ترین مساجد ترکیه است که در شهر استانبول موقعیت دارد.
ریاست اجرایی گفته است: «ترکیه از دوستان و متحدان تاریخی افغانستان است و در مراحل مختلف به ویژه در سالیان اخیر افغانستان را در عرصه‌ بازسازی، اقتصاد، مبارزه با دهشت‌افکنی و نهادسازی در کنار دوستان و متحدان بین‌المللی کمک و یاری نموده است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا