آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

محور مردم: انتخابات به گونه شفاف و عادلانه برگزار شود


محورم مردم افغانستان در یک نشست خبری در کابل، تاکید می‌کند که انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها و شورای ملی باید به گونه شفاف و عادلانه برگزار شود.
به گزارش خبرگزاری دید، ناهید فرید عضو مجلس نمایندگان و عضو محور مردم افغانستان، در این نشست خبری می گوید، حکومت وحدت ملی باید اعتماد از دست رفته مردم را از کمیسیون انتخابات دوباره احیا کند تا مردم به گونه گسترده در روند انتخابات شرکت کنند.
خانم فرید تاکید می‌کند که تقلب و تخطی‌های کمیسیون انتخابات در دور قبل انتخابات ریاست‏جمهوری سبب شده تا شهروندان کشور انگیره رفتن به پای صندوق‌های رای را نداشته باشند.
ناهید فرید همچنان افزود که تنها انتخابات شفاف و همه‌شمول می‌تواند ضامن ثبات و امنیت در کشور باشد.
پیش از این نیز، محور مردم افغانستان در نشستی گفته بود که چگونگی کار کمیسیون مستقل انتخابات قابل قبول نیست و آن‎هایی که در دور قبل انتخابات دست به تقلب زده بودند باید برکنار شوند.
از سویی هم، کمیسیون مستقل انتخابات به تازه‌گی اعلام کرده که تهیه فهرست رای‌دهندگان با بهره‌گیری از فن‌آوری برقی ممکن نیست.
با این همه، عطا محمد نور والی بلخ، رییس اجرایی جمعیت اسلامی و عضو ارشد ایتلاف ملی نجات در سفرش به ولایت هرات در غرب کشور، خواهان منحل شدن کمیسیون مستقل انتخابات شده و تاکید نموده است که حکومت فعلی باید نظر و دیدگاه تمام جریان‎ها و احزاب سیاسی را در باره چگونگی کار کمیسیون مستقل انتخابات مد نظر داشته باشد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا