آخرین اخبارافغانستانسیاست

محکمه وحیدی و بازداشت قیصاری، از سوی مجلس سیاسی و قومی عنوان شد


مجلس نمایندگان با توجه به اقدمات اخیر حکومت مبنی بر بازداشت نظام‌الدین قیصاری نماینده ویژه جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری و محاکمه وزیر پیشین مخابرات، حکومت را به تبعیض متهم می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، نمایندگان مجلس تاکید دارند که حکومت وحدت ملی به منظور سرکوب مخالفان سیاسی خود، نظام‌الدین قیصاری را بازداشت کرده است.
به گفته آنان، محکمه عبدالرزاق وحیدی نیز به همین منظور برگزار شده بود.
عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان در نشست چهارشنبه (۱۳ سرطان) این مجلس بدون اشاره به مورد خاصی گفت که تبعیض قومی و نفاق سیاسی در بدنه حکومت به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.
آقای ابراهیمی گفت: بی‌عدالتی، تبعیض و نفاق قومی و نفاق سیاسی امروز در چاچوب دولت متأسفانه به یک معضل کلان تبدیل شده و زبان زد عام و خاص شده است.
او تاکید کرد که این موضوع برای مردم افغانستان نگران کننده است و رهبری حکومت باید برای مدیریت بحران در کشور و تحکیم وحدت ملی و وحدت سیاسی، مطابق به قانون اساسی عمل کند.
عبدالستار درزابی نماینده مردم جوزجان در مجلس با اشاره تلویحی به نظام‌الدین قیصاری فرمانده خیزش‌های مردمی در ولایت فاریاب گفت: بی‌عدالتی و کنار زدن از سوی ریاست جمهوری بی‌داد می‌کند، برابری و برادری در جامعه تامین نمی‌شود و مردم برتری طلبی را هرگز نمی‌پذیرند.
نظام‌الدین قیصاری فرمانده خیزش‌های مردم در ولایت فاریاب و از افراد نزدیک به جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری است که دو روز پیش، پس از یک درگیری توسط لوای اول ارتش بازداشت شد.
معاون اول ریاست جمهوری که در ترکیه به سر می‌برد به شدت به این کار واکنش نشان داده و خواستار رهایی بدون قید و شرط آقای قیصاری شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا