آخرین اخبارسیاستمنطقه

محکومیت گسترده حادثه تروریستی مشهد از سوی جامعه مهاجر افغانستانی

خبرگزاری دید: حادثه تروریستی حمله با چاقو به سه روحانی در حرم امام رضا در مشهد، واکنش گسترده جامعه مهاجر افغانستان را در ایران، به دنبال داشت. این حادثه به صورت گسترده محکوم شده و اعضای جامعه مهاجر خواستار برخورد جدی با عوامل آن شدند.

محکومیت گسترده

به نقل از رسانه‌های ایرانی، اقشار مختلف مردم افغانستان که در ایران اقامت دارند، حادثه تروریستی مشهد را که در آن فردی با سلاح سرد (چاقو) به ۳ طلبه حوزه علمیه در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا حمله‌ور شد محکوم کردند.
دشمن به دنبال تفرقه مذهبی است
مجمع هماهنگی هیئت‌های مذهبی مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد در واکنش به حادثه ترورریستی مشهد اعلام کردند که دشمن با این گونه حوادث به دنبال تفرقه مذهبی است.
شرح پیام هیئت‌ها مذهبی را در زیر بخوانید:
ایادی فتنه بازهم فتنه آفرید واز آستین نحس ونجس خود برای تفرقه دینی ومذهبی وتقابل ملتها وافکار عمومی آنان دست به جنایتی نابخشودنی زد ودر ماه مبارک رمضان و در حریم حرم حضرت اباالحسن علی ابن موسی الرضا(ع)جنایتی خلق کرد که قلوب مومنین را جریحه دار ساخت؛ بخیال اینکه بتواند به مراد شوم خود برسد.
طلاب افغانستانی مقیم خراسان رضوی: دشمنان به دنبال ماهیگیری از اینگونه حوادث هستند
طلاب افغانستانی مقیم خراسان رضوی در پیامی ضمن محکومیت این حادثه اعلام کردند که از عاملان آن با هر عنوانی که داشته باشند، برائت جستند.
در بخشی از پیام آمده: مطمئناً دست استکبار و ایادی آن ها در منطقه عامل اصلی این حادثه است تا بین امت اسلامی تفرقه و دو دستگی ایجاد کند. طلاب افغانستانی مقیم خراسان ضمن همدردی با خانواده شهدای روحانی، این حادثه اسفناک را به شدت محکوم می‌کنیم و از عاملان آن با هر عنوانی که داشته باشند، برائت می‌جوییم.
پیام افزوده است: از ملت دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران تقاضا داریم متوجه توطئه دشمنان باشند تا خدای ناکرده عده‌ای فرصت طلب با اقدامات احساسی از آب گل آلود ماهی گیری نکنند.
اهل سنت و شیعه باید در این حادثه وحدت را حفظ کنند
شورای علماء اهل سنت مهاجر افغانستانی مقیم ایران نیز ضمن محکومیت این حادثه خواستار اتحاد شیعه و سنی در این حادثه شدند.
حادثه مشهد نشان از عمق ناتوانی دشمن علیه پیروان راستین اسلام است
از سوی دیگر، جامعه روحانیت امامیه هرات نیز ضمن محکومیت این حادثه نشانه‌ عمق ناتوانی و کینه‌توزی دشمنان، علیه پیروان راستین اسلام و مکتب اهل بیت می‌باشد.
در بخشی از پیام آمده: حادثه خونین در حرم مطهر رضوی(ع) و هتک حرمت این مضجع شریف که موجب شهادت و جراحت سه تن از عالمان متعهد و خدوم شهر مقدس مشهد گردید؛ بسیار اندوهناک و اسفبار است.
پیام جامعه روحانیت امامیه هرات حاکی است: بی‌تردید این جنایت وحشیانه و حمله مسلحانه به افراد بی گناه در ماه مبارک رمضان در این مکان مقدس که با اهدافی خاص و در راس آن اجرای طرح شوم استکبار جهانی و تفرقه افکنی در امت اسلامی انجام می‌شود؛ نشانه‌ عمق ناتوانی و کینه‌توزی دشمنان، علیه پیروان راستین اسلام و مکتب اهل بیت می‌باشد.
گفتنی است که روز گذشته فردی با چاقو به سه روحانی در حرم امام رضا واقع در مشهد ایران حمله کرد. گفته شده که فرد مهاجم شهروند افغانستان و دارای تفکرات تکفیری بوده است. این فرد بازداشت شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا