آخرین اخباراسلایدشوافغانستانگزارش

مخالفان مسلح از کودکان برای جا به جایی مواد منفجره استفاده می‌کنند


مسئولان امنیتی ولایت بغلان از استفاده افراد زیر سن در میدان‌های نبرد توسط گروه‌های مخالف مسلح دولت ابراز نگرانی کرده و می‌گویند که آن‌ها با استفاده از اطفال، مواد انفجاری را جا به جا می‌کنند.
بر بنیاد گزارش قبلی خبرگزاری دید، مسئولان امنیتی ولایت بغلان، شاهد افراد زیر سن در میان اجساد مربوط به مخالفان دولت بوده‌اند که چندی پیش در درگیری‌ها در این ولایت کشته شده بودند.
اکرام‌الدین سریع، فرمانده پولیس ولایت بغلان می‌گوید: «مخالفین دولت از افراد زیر سن در فعالیت‌های‌شان استفاده می‌کنند و این موضوع بسیار نگران کننده است.»
ذبیح‌الله شجاع سخنگوی پولیس این ولایت، به خبرگزاری دید گفت: «گروه‌های مخالف دولت در موارد زیادی از افراد زیر سن استفاده می‌کنند و دلیل آن‌هم، این است که به این افراد کم‌تر سوء‌‌‌ظن صورت می‎گیرد.»
او می‌افزاید که ممکن است در مناطق تحت تسلط گروه‌های مخالف دولت، مدارسی جهت پرورش این کودکان نیز، وجود داشته باشد.
در همین حال، ظریف ظریف وکیل شورای ولایتی بغلان نیز طی تماسی با ما گفت: افراد حدود ۱۸ سال در میان گرو‌های مسلح مخالف دولت وجود دارد.
ظریف می‌افزاید که کودکان خیلی زود تحت تاثیر قرار می‌گیرند و ذهن‌شان شستشو می‌شود.
این در حالی است که مسئولان امنیتی، سن این افراد را خیلی کمتر از هژده سال بیان کرده‌اند.
با آن‌که کمسیون حقوق بشر افغانستان بار‌ها در این مورد ابراز نگرانی کرده و گفته است که باید سوی‎استفاده از کودکان در جنگ‌های افغانستان خاتمه یابد، اما باز هم شاهد استفاد افراد زیر سن در میدان‌های نبرد از سوی مخالفان مسلح دولت بوده‌ایم.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا