آخرین اخبارافغانستان

طی دو ماه گذشته

مخالفان ۵۰ بار بر سه ولسوالی بادغیس حمله کرده‌اند


مخالفان مسلح دولت در دو ماه گذشته بیش از ۵۰ بار بر مراکز دولتی، پوسته‌های امنیتی و مکاتب در ولسوالی‌های قادس، مقر و آب‌کمری بادغیس حمله کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، فرید اخیزی، معاون شورای ولایتی بادغیس گفت: ولسوالی قادس، آب‌کمری و مقر از ولسوالی‌هایی هستند که در دو ماه گذشته مورد هجوم گسترده گروه طالبان قرار گرفته‌اند.
وی افزود: مراکز دولتی، مکاتب و پوسته‌های امنیتی از جمله اهدافی بودند که مورد هجوم افراد طالبان قرار گرفتند و تلفات و خسارات زیادی هم از آن برجای مانده است.
به گفته عضو شورای ولایتی بادغیس، پیش از این طالبان کم‌تر بر سه ولسوالی یاد شده تمرکز داشتند و بیش‌تر حملات آنان بالای ولسوالی‌های جوند و بالامرغاب برنامه‌ریزی می‌شد.
آقای اخیزی ادامه داد که طالبان در سال جدید برنامه دارند تا نفوذ بیشتری بر قادس، مقر و آب‌کمری داشته باشند و در صورت امکان این سه ولسوالی را نیز سقوط دهند.
او هشدار داد که اگر دولت محلی و نیروهای امنیتی بادغیس برای پاک‌سازی این مناطق برنامه‌ای روی دست نداشته باشد، تا چند ماه آینده سقوط آنها حتمی خواهد بود.
نماینده مردم بادغیس در شورای ولایتی ابراز تاسف کرد که شمار نیروهای امنیتی این ولایت برای مبارزه جدی با هراس‌افکنان حتی در ولسوالی‌های نزدیک مرکز این ولایت وجود ندارد و دولت هم توجه چندانی نسبت به آن ندارد.
آقای اخیزی تاکید کرد که شورای ولایتی بارها نگرانی خود را از وخیم‌تر شدن اوضاع امنیتی در ولسوالی‌های نزدیک به مرکز بادغیس ابراز کرده‌اند.
اگر ولسوالی‌های نزدیک به مرکز بادغیس به دست طالبان سقوط کنند، بعید نخواهد بود تا در مدت زمانی کوتاه شهر قلعه نو و اطراف آن نیز به کنترل این گروه درآید.
ظاهر بهاند، سخنگوی والی بادغیس هم حملات بر ولسوالیهای این ولایت را در جریان دو ماه اخیر تائید کرده است.
به گفته او در یکی از حملاتی که بر یکی از مکاتب از جانب طالبان صورت گرفته بود، آمر مکتب جان خود را از دست داد.
سخنگوی والی بادغیس اما خطر سقوط ولسوالی‌های این ولایت را به شدت رد کرد و تاکید کرد که به مخالفان مسلح دولت اجازه پیش‌روی داده نخواهد شد.
آقای بهاند گفت که نیروهای امنیتی سرسختانه در برابر گروه‌های هراس‌افکن ایستادگی خواهند کرد.
ولسوالی‌های مقر، آب‌کمری و قادس پیش از این شاهد حضور طالبان بودند اما از دو ماه به این طرف این حضور آنان با حملات گسترده به برخی مناطق همراه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا