آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانزنان

موج تحول:

مخالفت با آموزش زنان خلاف تمام ارزش‌های جهانی و شریعت است/ اگر مکاتب باز نشود وزارت معارف را می‌بندیم

خبرگزاری دید: حزب موج تحول در پیوند به بسته شدن مکاتب دخترانه دوره متوسطه و لیسه در افغانستان می‌گوید که طا-لبان به دنبال باج‌گیری از جوامع بین‌المللی هستند و با سرنوشت زنان معامله می‌کنند.

رسول شهزاد- کابل
حزب موج تحول افغانستان امروز جمعه ( ۵ حمل) طی کنفرانس خبری اعلام کرد که طا-لبان باید حقوق زنان افغانستان را تامین کنند و مخالفت با آموزش زنان خلاف تمام ارزش‌های بین‌المللی و خلاف شریعت است.
سیما سحر عضو موج تحول می‌گوید که طا-لبان به دنبال این هستند که بار دیگر با سرنوشت زنان و دختران افغانستان معامله کنند، زیرا هیچ برنامه‌ای در قبال زنان ندارند.
وی همچنان گفت: اگر طا-لبان به مطالبات زنان و دختران پاسخ مثبت ندهند آنها دست به اعتراضات گسترده خواهند زد و دروازه وزارت معارف را بسته می‌کنند.
این در حالی است که طا-لبان در این اواخر گفته بودند که از سوم ماه حمل تمام مکاتب و دانشگاه‌ها به روی زنان و دختران باز می‌شود.
طا-لبان گفته بودند که به تاریخ ۳ حمل تمام مکاتب به روی دختران باز خواهد شد. روز سوم حمل دخترانی که به مکاتب شان رفته بودند با مخالفت طا-لبان مواجه شدند. این اقدام واکنش‌های زیادی در سطح ملی و بین‌المللی به دنبال داشت.
در اخیر این برنامه قطعنامه‌ای نیز خوانده شد که در آن بر بازگشایی نهادهای آموزشی و تحصیلی تاکید شده است.
در قطعنامه آمده است که مسدود کردن مکاتب به روی دختران خلاف منافع ملی و خلاف تعهدات طا-لبان با مردم افغانستان و جامعه جهانی است. اقدامات از این دست افغانستان را در انزوا خواهد برد و آینده سیاسی و اقتصادی کشور را آسیب خواهد زد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا