آخرین اخبارافغانستانسیاست

مدیریت ارائه خدمات هوایی به شرکت اماراتی واگذار می‌شود

خبرگزاری دید: منابع طا-لبان گفته است که قرارداد ارائه خدمات هوایی هواپیماها امروز پنجشنبه(۱۷سنبله) میان طا-لبان و شرکت اماراتی امضا می‌شود.


در ماه جوزای سال روان طا-لبان قرارداد واگذاری مدیریت‌ چهار میدان هوایی کابل، قندهار، هرات و مزارشریف را با این شرکت امضا کرده بود.
دفتر معاون اقتصادی رییس‌الوزرای طا-لبان در خبرنامه‌ای گفته است که قرارداد ارائه خدمات هوایی با شرکت گاک پس از مذاکرات نهایی شده است.
در خبرنامه طا-لبان آمده است که با امضای این قرارداد، ارائه خدمات پروازها در میدان‌های هوایی افغانستان افزایش می‌یابد.
پیش از این، سخنگوی وزارت ترانسپورت طا-لبان تایید کرده بود که قرارداد امنیت هوانوردی قبلاً با امارات متحده عربی امضا شده است اما قرارداد ترافیک هوایی هنوز نهایی یا تایید نشده است.
طا-لبان تاکید کرده‌اند که با امضای این قرارداد، ارائه خدمات هوایی برای هواپیماهایی که از حریم هوایی افغانستان عبور می کنند در سطح بین‌المللی انجام می‌شود.
پیش از این، ترکیه، ‌امارت متحده عربی و قطر سرگرم رایزنی با طا-لبان بر سر مدیریت میدان‌های هوایی افغانستان بودند.
دفتر مطبوعاتی ملا برادر گفته است که با امضا و اجرای این پروژه، مصئونیت هواپیماها تامین شده و منبع درآمد پروازهای عبوری دوباره باز می‌شود.
در ماه جوزا، طالبان با امضای قرارداد واگذاری مدیریت چهار میدان هوایی با شرکت گاک اعلام کردند که انتقال، بررسی و کنترل اموال مسافرین و تامین امنیت طیاره‌ها بر عهده شرکت گاک ( GAAC) است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا