آخرین اخباراسلایدشوافغانستانگزارش

مدیریت جنگ توسط عرب‌ها و پاکستانی‌ها در بادغیس


۶۰ درصد ولایت بادغیس در غرب کشور به اختیار اعضای گروه تروریستی طالبان قرار دارد و نقش مقامات درجه یک آن ولایت به گونه نمادین است.
به گفته معاون شورای ولایتی بادغیس، والی، فرمانده پولیس، رییس امنیت ملی و رییس ارتش ولایت بادغیس در این زمینه مقصر هستند.
به گزارش خبرگزاری دید، فرید اخیزی، معاون بر حال شورای ولایتی بادغیس، ضمن تایید این خبر می‌گوید: مقامات یاد شده در تمامی امور امنیتی با طالبان همکاری دارند، که این موضوع روزبه‌روز در این ولایت افزایش یافته است.
موصوف می‌گوید: سال گذشته ۵۵۰۰ طالبان شورشی در ولایت بادغیس موجود بودند، اما در حال حاضر این رقم به ۸ هزار رسیده‌ است.
او افزود که بر علاوه ولسوالی‌های جوند، بالامرغاب و قادس، ۵۰درصد قدرت کنترول تناسب به نیروهای امنیتی به تصرف اعضای شورشیان طالب است.
وی خاطرنشان کرد، اگر این حالت جریان پیدا کند، تا یک ماه دیگر ولایت بادغیس به اختیار فرماندهان و اعضای برجسته گروه طالبان خواهد افتاد.
آقای اخیزی نام والی، معاون و ولسوال‌های طالبان ولایت بادغیس را فاش کرد.
۱- والی نام‌نهاد طالبان برای ولایت بادغیس، ملا عبدالله
۲- معاون والی طالبان برای ولایت بادغیس، ملا شیخ احمد مشهور به عبدالکریم
۳- ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی جوند، ملا نظر محمد
۴- ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی قادس، ملا صالح محمد
۵- ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی آب‌کمری، ملا نور محمد پهلوان
این مقام در شورای ولایتی بادغیس علاوه می‌کند که تنها در ولسوالی جوند ۳۵۰۰ تن طالب هستند و در دیگر ولسوالی‌ها ۱ تا ۲ هزار طالب شورشی فعالیت‌های تروریستی‌شان را دنبال می‌کنند.
معاون این شورا، اشاره‌ای به طالبان «عربی و پاکستانی» داشته و گفت که آمار این اتباع بیگانه ۲۰ تا ۳۰ تن بوده که در ولسوالی بالامرغاب بادغیس هستند.
بنابر گفته وی، حضور عرب‌ها و پاکستانی‌ها در ولایت بادغیس جهت اوضاع مدیریت از آموزش‌های نظامی برای طالبان مسلح افغانی عنوان شده‌ است.
از سوی دیگر، خالد صافی، مشاور امور والی بادغیس، ضمن رد این حرف‌ها می گوید:” اگر هر فردی در شورای ولایتی موجب این حرف‌ها شده، باید گفت که اعضای شورای ولایتی بادغیس نیست، بلکه سخنگوی گروه طالبان است.”
این فرد در مقام ولایت بادغیس تصریح می‌کند، به شمول والی و دیگر مقامات بلند رتبه‌ی دولتی این ولایت، جهت رفاه و آبادانی مردم ایفای وظیفه می‌کنند.
مشاور والی بادغیس بیان می‌دارد که از آغاز فعالیت والی و مقامات دیگر این ولایت، ده‌ها پروژه‌ی انکشافی در حومه و مرکز بادغیس افتتاح و به بهره‌برداری رسیده‌ است.
گفتنی است که نقش طالبان مسلح در مقایسه به نیروهای نظامی در ولایت بادغیس بیشتر بوده ‌است.
نمونه روشن آن منطقه پسته لیق ولایت بادغیس است که از چند سال به این سو به اختیار اعضای گروه طالبان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا