آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

رییس ‏جمهور غنی:

مدیون قهرمانی سربازان خود هستیم


محمد اشرف غنی، رییس ‏جمهور کشور ضمن محکوم کردن حمله مهاجمان بر فرماندهی پولیس ولایت پکتیا، گفته است که مدیون قهرمانی سربازان خود هستیم و از قهرمانی و دلیری نیروهای امنیتی و دفاعی ستایش کرده است.
به نقل از ارگ ریاست‏جمهوری، رییس‏ جمهور تاکید کرده است که نام شهدا و سربازان دلیر کشور در برگ برگ زرین تاریخ این سرزمین ثبت خواهد شد.
رییس ‏جمهور افزوده است که حکومت با رویکرد به ارزش‌های صلح و حقوق بشری به آینده نگاه می‌کند، اما تروریستان به تداوم جنگ تاکید دارند.
او در ادامه گفت: ما در مقابل این جنایتکاران ایستاده گی نموده، از وجب وجب خاک خویش دفاع و اجازه نخواهیم داد تا کشور ما لانه‌ی امن برای تروریستان و حیات خلوت برای حامیان شان شود.
در همین حال، براساس گزارش‌ها، در حمله مهاجمان بالای فرماندهی پولیس ولایت پکتیا ۴۱ تن کشته شده‌اند.
یک منبع از ولایت پکتیا می‌گوید، در حمله طالبان بر فرماندهی پولیس پکتیا در کنار فرمانده پولیس این ولایت بیش از ۲۰ پولیس و بیست غیرنظامی جان باختند و بیش از ۱۵۰ تن نیز زخمی شده‌اند.
مراد علی مراد، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله در یک نشست خبری گفته است که در میان زخمی شده‌ها ۱۱۰ تن آنان غیرنظامیان هستند.
گفتنی است که طالبان به گونه گروهی امروز پیش از چاشت بالای فرماندهی پولیس ولایت پکتیا حمله کردند و دست‌کم ۴ ساعت این درگیری ادامه یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا