آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

مذاکرات صلح؛ خلیلزاد و جنرال میلر با رییس جمهور غنی دیدار کردند

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان می‌گوید وی و جنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای حمایت قاطع در افغانستان برای بررسی آخرین تحولات گفت‌وگوهای میان‌افغانی با رییس جمهور غنی در دوحه ملاقات کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دید، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان امروز سه‌شنبه(۱۵ میزان) در چند رشته توییت می‌گوید که او و جنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای حمایت قاطع با رییس جمهور اشرف غنی در دوحه دیدار کرده و در مورد روند مذاکرات میان‌افغانی بحث و تبادل نظر کردند.
خلیلزاد: «من به رییس جمهور گفتم که مردم افغانستان نباید اجازه دهند این فرصت برای صلح از دست رود. وی (رییس جمهور غنی) گفت از مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی تا هر زمان که (گفت‌وگوها) طول بکشد، پشتیبانی می‌کند. من گفتم، از آنچه از همه طرف‌ها شنیدم، به شمول تعهد دو تیم برای صلح، دلگرم شدم».
آقای خلیلزاد افزوده است که ایالات متحده از روند صلح به رهبری و مالکیت افغانستان حمایت می‌کند و آماده کمک به آن است.
نماینده امریکا در ادامه از تمام کشورها، از جمله همسایگان و دیگر بازیگران کلیدی خواست از روند صلح حمایت و کمک کنند.

وی با اشاره به افزایش خشونت‌ها در افغانستان، تأکید نمود که خشونت‌ها بسیار بلند است و شمار زیادی از مردم افغانستان جان‌های خود را از دست می‌دهند.
خلیلزاد: «ما روی کاهش قابل توجه خشونت‌ها فشار می‌آوریم که منجر به آتش‌بس دایمی و جامع خواهد شد».
سفیر خلیلزاد همچنان بر ادامه پشتیبانی ایالات متحده از روند صلح و دستیابی به حل و فصل سیاسی جهت ختم دهه‌ها جنگ در افغانستان پافشاری کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا