آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

داکتر عبدالله:

مذاکرات صلح به زودی آغاز می‌شود/ با هیچ کس دشمنی ندارم

رییس شورای مصالحه ملی می‌گوید که با هیچ کس در داخل افغانستان دشمنی ندارد و قرار است به زودی هیئت مذاکره کننده دولت برای آغاز مذاکرات صلح با گروه طالبان به دوحه برود.

به گزارش خبرگزاری دید، داکتر عبدالله عبدالله که امروز سه‌شنبه(۱۸ سنبله) در مراسم یادبود از «هفته شهید» و ترور احمدشاه مسعود صحبت می‌کرد، گفت که با وجود تفاوت نظرها، کسی را در داخل کشور دشمن خود نمی‌داند.
رییس شورای عالی مصالحه ملی گفت که با هیچ فردی در داخل کشور دشمنی ندارد و به همین دلیل، خواهان بسته‌شدن صفحه دشمنی با طالبان است.
وی گفت که هم‌زمانی هفته شهید با آغاز مذاکرات میان‌افغانی بسیار مهم است تا بدین ترتیب، کسانی که در جریان رویدادهای گذشته نبوده‌اند، در مورد کوشش‌های احمدشاه مسعود، قهرمان ملی بیش‌تر بدانند.
به گفته وی، هرچند آقای مسعود جنگ در جریان مقاومت را به پیش می‌برد، اما نیم نگاهی نیز به صلح داشت.
به گفته رییس شورای عالی مصالحه ملی، هیئت دولت و طالبان در «روزهای نزدیک» با هم روبه‌رو می‌شوند و قرار است که با یک‌دیگر صحبت کنند.
او ابراز امیدواری کرد که با بسته شدن صفحه دشمنی با طالبان، راه صلح، گفت‌وگو و باهمی پیدا شود.
رییس شورای عالی مصالحه ملی افزود که در صورت تحمیل دوام‌دار جنگ یا پیدا شدن راه صلح، وحدت میان مردم از اساسی‌ترین موضوعات شمرده می‌شود.
به گفته آقای عبدالله، وحدت میان آرمان و ارزش‌های مشترکی که بزرگانی در گذشته در راه آن جان‌های شان را فدا کرده‌اند، اولویت حکومت را تشکیل می‌دهد.
وی هرچند افزود که نیاز است راه زند‌گی با وجود اختلاف‌ باورها پیدا شود، زیرا دیدگاه‌ها متفاوت است، اما تصریح کرد که مهم است تا اختلاف‌نظرها به جنگ، کشمکش و خون‌ریزی کشانیده نشود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا