آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

مذاکرات میان‌افغانی فردا از سر گرفته می‌شود

دور جدید مذاکرات میان‌افغانی قرار است به زودی در دوحه پایتخت قطر از سر گرفته شود. رییس جمهور غنی در دیدار با رییس و اعضای هیئت مذاکره‌کننده صلح از حمایت کامل دولت اطمینان داد.

به گزارش خبرگزاری دید، هیئت مذاکراه کننده صلح جمهوری اسلامی افغانستان پس از دیدار با رییس جمهور غنی قرار است امروز دوشنبه(۱۵ جدی) عازم دوحه شود.
در اعلامیه‌ای که عصر روز گذشته از سوی ریاست جمهوری کشور به نشر رسید، آمده است: «محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان با رییس و اعضای هیئت مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان که قرار است به زودی جهت اشتراک در دور دوم مذاکرات صلح عازم دوحه پایتخت قطر شوند، دیدار کرد».
رییس جمهور غنی با یادآوری از تجارب موفق بین‌المللی در مذاکرات صلح، از حمایت کامل دولت به هیئت مذاکره کنندۀ صلح اطمینان داد.
غلام فاروق مجروح یکی از اعضای تیم‌ مذاکره کننده در باره دور دوم مذاکرات گفته است: «گفت‌وگوها پیچیده و زمان‌گیر خواهد بود. اما ما امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسیم، چون مردم از این جنگ خونین خسته شده‌اند».
برقراری آتش‌بس در کشور از اولویت‌های تیم مذاکره کننده صلح دولت در دور جدید می‌باشد.
دور دوم گفت‌وگوها در حالی از سر گرفته خواهد شد که افغانستان شاهد افزایش خشونت‌ها و ترورهای هدفمند خبرنگاران، فعالان جامعه مدنی و مقامات دولتی بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا