آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانسیاست

مذاکره میان طالبان و امریکایی‌ها در ابوظبی، امروز نیز ادامه دارد

سخنگوی طالبان از برگزاری مذاکره با امریکا در شهر ابوظبی خبرداد و گفت این گفت‌وگوها امروز ( سه‌شنبه، ۲۷ قوس) نیز ادامه می‌یابد.


سخنگوی طالبان از برگزاری مذاکره با امریکا در شهر ابوظبی خبرداد و گفت این گفت‌وگوها امروز ( سه‌شنبه، ۲۷ قوس) نیز ادامه می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری دید، در خبرنامه طالبان آمده است:«روز گذشته، نمایندگان امارت اسلامی در شهر ابوظبی امارت متحده عربی در یک گردهمایی ویژه با مقامات بلند رتبه عربستان سعودی، پاکستان و امارات متحده عربی نشست‌ها و گفت‌وگوهای مفصل داشتند.»
در این نشست‌ها در مورد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، جلوگیری از مظالم امریکا و همکارانش در افغانستان و امنیت و بازسازی افغانستان با کشورهای مذکور تبادل نظر صورت گرفت.
همچنان در پایان روز با اشتراک نمایندگان کشورهای مذکور، با زلمی خلیلزاد نماینده وزارت امور خارجه امریکا نیز گفت‌وگوهای ابتدایی صورت گرفت و امروز باز هم سلسله مذاکرات ادامه می‌یابد.
سخنگوی طالبان در حالی از برگزاری نشست‌ها خبر می دهد که بر اساس گزارش‌ها، تا ساعت پنج عصر به وقت امارات خبری از برگزار شدن این نشست مخابره نشده بود.
حکومت افغانستان تایید کرده که یک هیئت ۱۲ نفری را به امارات متحده عربی فرستاده و انتظار دارد این گروه در نشست میان طالبان و امریکا شرکت کند.
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان از دیدار و گفت‌وگوی نمایندگان طالبان با نمایندگان امریکا و پاکستان خبر داده است.
این سخنگو همچنین گفته که با نمایندگان عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیز دیدار و گفت‌وگو داشته‌اند، اما با هیئتی که از سوی دولت افغانستان اعزام شده بود ملاقات نکرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا