آخرین اخباراجتماعافغانستان

مراسم پرشکوه تاسوعای حسینی امروز در هرات برگزار شد


امروز نهم محرم الحرام مسمی به روز تاسوعای حسینی مراسم آن در هرات شهرک المهدی جبرییل به گونه باشکوه با شعار «شور و شعور حسینی» برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، صبح امروز در شهرک المهدی جبرییل هرات مراسم باشکوه تاسوعای با حرکت دسته‌های مختلف سینه‌زنی از مساجد و حسینیه‌های این شهرک و حومه آن، به سوی مسجد جامع بزرگ آیت‌الله محقق کابلی آغاز شد.
دسته‌های سینه‌زنی مساجد و حسینیه‌های جبرییل با این‌که شایعات تهدیدات امنیتی زمزمه می‌شد بازهم مانند سال‌های گذشته به صورت گسترده برگزار شد.
سینه‌زنان و نوحه‌گریان امام حسین (ع) گفتند، اگر مرگ ما در این راه قطعی باشد نیز از دشمن نترسیده، مراسم‌ دینی و مذهبی خویش را به گونه باشکوه برگزار می‌کنیم.
آنان تنها شور و عزاداری برای امام حسین(ع) را کافی ندانسته، عنوان نمودند که باید شعور حسینی داشته، سینه‌زنی و عزاداری با معرفت انجام داد.
آقای وحید مایلی عالم دین، که در ختم مراسم سینه‌زنی مسجد جامع بزرگ شهرک جبرییل صحبت می‌کرد، از نیروهای امنیتی اظهار سپاس کرده و خطاب به مردم و سینه‌زنان گفت: نشان دادید که عاشقان واقعی امام حسین‌(ع) هستید و در مقابل دسیسه‌های دشمن، خود را نمی‌بازید.
گفتنی‌است که مراسم تاسوعای حسینی همه‌ساله در شهرک جبرییل هرات که بیشترین جمعیت مذهب تشیع را در این ولایت دارد، با حرکت دسته‌های سینه‌زنی به سوی مسجد جامع بزرگ این شهرک آغاز شده و بعد از یکجا شدن دسته‌ها در داخل مسجد و اجرایی سینه‌زنی و نوحه‌خوانی، به ختم می‌رسد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا