آخرین اخباراسلایدشوافغانستانمنطقه

وزارت دفاع ملی:

مراکز اصلی تروریستان در پاکستان‌ قرار دارد


وزارت دفاع ملی می‌گوید که مراکز اصلی تروریستان در شهرهای بزرگ پاکستان‌اند و اگر حکومت پاکستان واقعاً خواهان مبارزه علیه این گروه‌ها است، مراکز آن‌ها را از بین ببرد.
به گزارش خبرگزاری دید، پاکستان عملیاتی تحت نام “خیبر۴” را در مناطق قبایلی خیبر پشتون‌خواه به هدف جلوگیری از فعالیت‌های داعش آغاز کرده‌ است.
دگر جنرال آصف غفور، سخنگوی اردوی پاکستان گفته ‌است: این عملیات برای جلوگیری از نفوذ داعش از راه راجکال در خیبر پشتون‌خواه ضروری بود.
وزارت دفاع افغانستان می‌گوید: نیروهای افغان عملیاتی را علیه داعش در شرق افغانستان در امتداد خط دیورند انجام داده‌اند و نیازی به عملیات پاکستان نیست.
دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع کشور، در اشاره به کشته‌شدن رهبران داعش مانند حافظ سعید، عبدالحسیب و ابوسعید، به رادیو آزادی گفته است: اگر پاکستان صادق است مراکز تروریستان را در شهرهای بزرگ‌اش از بین ببرد.
وی افزوده است: به عملیات در هر دو سوی دیورند نیاز نیست. مراکز تروریستان در پاکستان به همه معلوم است، شورای کویته، شورای پشاور و شورای میران‌شاه، مراکز بزرگ طالبان‌اند.
گفتنی است که افغانستان و پاکستان حدود دو هفته پیش در دیدارها با هیئتی از سناتوران امریکایی توافق کردند که عملیات مشترک را علیه گروه‌های تروریستی راه‌اندازی می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا