آخرین اخباراسلایدشوافغانستانصحت

پاندمی کرونا؛

مراکز تحصیلی و آموزشی در ۱۶ ولایت تعطیل شد

به دنبال افزایش سطح مبتلایان به کرونا، وزارت صحت می‌گوید که به منظور مقابله با موج سوم این ویروس و کاهش میزان آلودگی در سطح جامعه، تمام مراکز آموزشی و تحصیلی در ۱۶ ولایت سر از امروز شنبه(۸ جوزا) برای دو هفته تعطیل است.


در اعلامیه‌ی این وزارت آمده است که هر شبانه‌روز بر تعداد افراد مبتلا و مریضان کووید۱۹ افزوده می‌شود.
وزارت صحت عامه افزوده است که براساس برنامه‌ مبارزه با موج سوم کرونا و به‌ منظور کاهش گسترش ویروس و کنترل وضعیت موجود، تمامی دانشگاه‌ها، مکاتب، کورس‌های آموزشی دولتی و خصوصی در ۱۶ ولایت رخصت است.
طبق اعلامیه‌ این وزارت، مراکز آموزشی در ولایت‌های کابل، غزنی،‌هلمند،‌قندهار، لوگر، ننگرهار، پکتیا، پروان، میدان‌وردک، پنجشیر، بلخ، لغمان، بدخشان، کاپیسا، کندز و نیمروز از امروز برای دو هفته اجازه‌ فعالیت ندارند.
وزارت صحت بر همکاری مردم در زمینه‌ رعایت اصول جلوگیری از ویروس کرونا از جمله حفظ فاصله‌ اجتماعی، شستن دست‌ها و پوشیدن ماسک تأکید کرده است.
این در حالی است که در روزهای اخیر میزان ابتلا به کرونا و مرگ ناشی از این ویروس در کشور افزایش یافته است. افغانستان عملاً موج سوم کرونا را تجربه می‌کند و میزان ابتلای افراد به کرونا روز گذشته در افغانستان رکورد شکسته است.
روز گذشته ۹۷۷ مریض جدید کووید-۱۹ شناسایی شدند که از زمان شیوع کرونا در افغانستان بیشترین موارد مثبت روزانه گزارش شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا