آخرین اخباراجتماعافغانستانامنیت و حوادثگزارش

مرحله دوم قرنطین مزارشریف آغاز شد/ مردم از گرسنگی هراس دارند

مرحله دوم قرنطین شهر مزارشریف آغاز شده و دراین مرحله جز مراکز عرضه مواد خوراکی و دارویی، دیگر مراکز تجارتی و خرید وفروش بسته شده است. باشندگان مزارشریف اما بیشتر از کرونا از گرسنگی هراس دارند

گزارش از ظاهر شکوهمند
به گزارش خبرگزاری دید، کمیسیون ولایتی مبارزه با بیماری کرونا در ولایت بلخ می‌گوید قرار است از روز شنبه هفته آینده مرحله سوم و نهایی انزوای مزارشریف که شامل جلوگیری از گشت وگزار غیر ضروری افراد می‌شود اعمال شود.
شجاع الدین شجاع معاون ولایت بلخ می‌گوید، در مرحله دوم انزوای مزارشریف به خاطر جلوگیری از گسترش بیماری کرونا به استثنای ارایه کنندگان مواد خوراکه و دارویی دیگر مرکزهای خرید وفروش بسته خواهد شد.
آقای شجاع افزود: در این مرحله مراکز خرید و فروش جز مراکز خرید و فروش مواد خوراکی و دارویی تمام بازارها بسته خوهد شد. این کار برای جلوگیری از گسترش کرونا خیلی ضروری است.
درهمین حال، داکترخلیل‌الله حکمتی رییس صحت عامه بلخ می‌گوید به زودی یک لابراتور مجهز جهت شناسایی ویروس کرونا به ولایت بلخ خواهد رسید.


او گفت: قرار است به زودی یک لابراتوار مجهز تشخیص ویروس کووید-۱۹ به ولایت بلخ برسد. این رابراتوار مارا قادر می‌سازد که به سادگی واقعات این بیماری را تشخیص و برای درمان آن اقدام کنیم.
از سویی هم، داکترمحمد افضل حدید رییس شورای ولایتی بلخ می‌گوید بازرگانان ولایت بلخ وعده کرده‌اند که برای ۵ هزار خانواده فقیر ونیازمند و دست‌فروش تا پایان مرحله انزوای مزارشریف کمک‌های غذایی نمایند.
مزارشریف یکی از شهرهای کلان کشور است و احتمال اپیدمی ویروس کرونا در آن مردم را نگران ساخته است.
محمداجمل فایز فرمانده پولیس بلخ نیز می‌گوید این نیرو آماده است تا در بخش تطبیق فیصله‌های کمیسیون ولایتی مبارزه با بیماری کرونا تلاش نماید.
فرمانده پولیس بلخ از مردم می‌خواهد که در قرنطین بمانند و ویروس کرونا را جدی بگیرند تا تبدیل به یک فاجعه نشود.
باشندگان مزارشریف نگران امرار معاش هستند. این باشندگان می‌گویند که در صورت قرنطین شدن کامل، خوراک کافی برای ادامه حیات ندارند و ناگزیر هستند که کار نمایند.
محمد فرید باشنده بلخ می‌گوید: ما نان نداریم. اگر بیرون از خانه باشیم کرونا است و اگر در خانه بمانیم از گرسنگی تلف خواهیم شد. حیران هستیم که چه کار کنیم. دولت باید چاره کند.
او از دولت می‌خواهد که در کنار توجه به سلامتی عمومی، به دنبال چاره اندیشی برای گرسنگی مردم نیز باشد.
با این حال، مرحله دوم انزوای مزارشریف درحالی آغاز می‌شود که کمیسیون مبارزه با بیماری کرونا می‌گوید قرار است از روز شنبه مرحله سوم و نهایی انزوا که شامل جلوگیری از گشت و گذار غیر ضروری افراد در شهر مزارشریف است، عملی گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا