آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

رییس ‏جمهور:

مرحله دوم پروژه مدیریت دریای کابل فوری آغاز شود

محمداشرف غنی رییس جمهور کشور، به وزارت‌های انرژی و آب، ترانسپورت، شهرسازی و اراضی و شهرداری کابل دستور داده است که مرحله دوم پروژه مدیریت دریای کابل را به صورت فوری آغاز کنند.

محمداشرف غنی رییس جمهور کشور، به وزارت‌های انرژی و آب، ترانسپورت، شهرسازی و اراضی و شهرداری کابل دستور داده است که مرحله دوم پروژه مدیریت دریای کابل را به صورت فوری آغاز کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، بر اساس یک خبرنامه ریاست جمهوری، آقای غنی روز دوشنبه ۳۰ ثور در نشست در پیوند به تعقیب کارهای پروژه مدیریت دریای کابل گفته است که مرحله تعیین، تثبیت و تصفیه حریم دریای کابل و دیزاین ساحه آن به خاطر مدیریت دریای کابل مهم است، اما نیاز است که مراحل بعدی آن به صورت فوری آغاز شود.
به نقل از خبرنامه، مسئولان وزارت‌های انرژی و آب، ترانسپورت، شهرسازی و اراضی و شهرداری کابل در نشست روز دوشنبه گزارش داده‌اند که کار هایدرولوژی و توپوگرافی دریای کابل، سروی و دیزاین ۱۶ پل در مسیر این دریا تکمیل شده است.
از سویی هم، رییس جمهور غنی به مسئولان این نهادها گفته است که نیاز است تا هماهنگی بیش‌تر در راستای تطبیق پروژه مدیریت دریای کابل میان ادارات مربوطه به وجود بیاید و روند گزارش‌دهی از کارکردها نیز به صورت هفته‌وار تنظیم شود.
رییس جمهور غنی مراحل بعدی پروژه مدیریت دریای کابل را نیازمند پلان و برنامه واضح توصیف کرده و از مسئولان اداره‌های مربوطه خواسته است که پس از نهایی‌سازی برنامه بازسازی دریای کابل، مردم را در جریان قرار دهند.
به نقل از خبرنامه، یکی از خواست‌هایی که از سوی رییس جمهور در نشست دوشنبه مطرح شده است، ساخت بندها در سرچشمه‌های دریای کابل بوده است. او هم‌چنان تاکید کرده است که برای ایجاد هماهنگی و مدیریت بهتر پروژه دریای کابل، والی این ولایت از روند اجرای این پروژه مدیریت و نظارت کند.
محمداشرف غنی، حدود یک ماه پیش پس از بارش شدید باران و بالا‌آمدن آب دریای کابل ناشی از آن، وعده داده بوده که حریم غصب شده دریای کابل را تصفیه می‌کند. به دلیل بالا‌‌آمدن آب دریا، به شماری از خانه‌های دو طرف دریای کابل زیان وارد شده بود. بر اساس معلومات وزارت دولت در امور مبارزه با حوادث، در نتیجه سیلاب‌هایی که در اواخر ماه حمل در کابل به وقوع پیوست، حدود ۱۳۰ خانه رهایشی به صورت کلی یا قسمی تخریب شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا