آخرین اخبارافغانستانسیاستصلح

کرزی در پیوند به نتیجه انتخابات:

مردم افغانستان بیش از هر زمان دیگر به وحدت نیاز دارد

حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور در واکنش به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید که ما مردم افغانستان در اوضاع کنونی بیش از هر زمان دیگر به وحدت و هم‌سویی نیاز داریم.

حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور در واکنش به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید که ما مردم افغانستان در اوضاع کنونی بیش از هر زمان دیگر به وحدت و هم‌سویی نیاز داریم.
به گزارش خبرگزاری دید، دفتر مطبوعاتی حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور در بیانیه‌ای امروز چهارشنبه(۳۰ دلو) می‌گوید که روند انتخابات بیشتر منعکس کننده اهداف خارجی در افغانستان می‌باشد که می‌خواهند حاکمیت ملی را تضعیف کنند.
کرزی در رابطه به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفت: قبلاً هم خدمت مردم عزیز عرض نموده‌ام که برگزاری انتخابات در شرایطی که زمینه دایر شدن شفاف و عادلانه آن در کشور مساعد نباشد موجب بحران و افتراق گردیده، کشور عزیز ما را تضعیف نموده و پروسه صلح را مختل می‌سازد.
وی افزود: «پروسه‌ای که تحت نام انتخابات بر مردم ما تحمیل گردید یک پروسه غیر ملی و در مغایرت با اصول و ارزش‌‌های مردم‌سالاری قرار داشت که عدم اشتراک مردم در آن بیانگر این واقعیت است. این پروسه همچنان بیشتر منعکس کننده اهداف خارجی در افغانستان می‌باشد که می‌خواهند با تضعیف حاکمیت ملی و ایجاد تفرقه میان مردم افغانستان، برنامه‌های خود را تطبیق کنند».
آقای کرزی در ادامه می‌گوید که با در نظرداشت اوضاع کلی کشور و به خصوص آن چه که در پنج ماه اخیر در رابطه با این پروسه و اعلام نتایج آن به وقوع پیوست، بسیار طبیعی است که نتایج اعلام شده مورد پذیرش قرار نگیرد.
رییس جمهور پیشین همچنان گفت: «ما مردم افغانستان در اوضاع کنونی بیش از هر زمان دیگر به وحدت و هم‌ سویی نیاز داریم تا همه با هم با ملی ساختن پروسه صلح شاهد تأمین هر چه زودتر صلح و امنیت سرتاسری و پایدار در کشور باشیم تا در فضای صلح و آزادی به پای صندوق‌های رای رفته سرنوشت خود را به دست خودمان رقم بزنیم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا