آخرین اخبارافغانستانسیاست

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان به جامعه جهانی:

مردم افغانستان را در مبارزه با تروریزم با تکیه بر دیدگاه‌های احمدشاه مسعود یاری کنید!

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات کشور به مناسبت ۱۸ سنبله سالروز ترور احمد شاه مسعود، با نشر پیامی از جامعه جهانی خواسته که در مبارزه با تروریزم مردم افغانستان را با تکیه بر دیدگاه و راه مسعود یاری کنند.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در پیامی که روز جمعه (۱۸ سنبله) همزمان با ۲۱ سالگی ترور احمد شاه مسعود نشر کرده گفته که راه مسعود راه آزادی و عدالت بوده است.

در بخشی از پیام آمده: «آنچه مسلم است این است که امروز پس از بیست و یک‌سال از شهادت احمدشاه مسعود، حقانیت مبارزه او و درک و شناخت او از دشمن و وضعیت افغانستان، منطقه و جهان واضح تر و روشن تر به نظر می‌آید».

همچنان در بخشی دیگر از این پیام نوشته شده: «شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در حالی‌که فرا رسیدن بیست و یک‌مین سال‌روز شهادت قهرمان ملی و هفتهٔ شهید را گرامی ‌می‌دارد، از جامعهٔ جهانی می‌خواهد که با تأکید بر دیدگاه‌های شهید مسعود در مبارزه با تروریسم، نباید از راه مدارا و تعامل که اغوا و‌ اغفال کننده است، پیش رفت، بلکه از مبارزهٔ برحق مردم افغانستان به عنوان نبرد آزادی خواهانه و نجات بخش از چنگال تروریزم و خفقان، برای ساختن افغانستان مدرن، مترقی و مردم سالار که در آن انتخابات به عنوان یک اصل پذیرفته شده تلقی گردد و آزادی‌های مردم به ویژه حق آزادی آموزش و کار زنان رعایت شود و حکومت مشروع، غیر متمرکز و فراگیر که در آن تمامی اقوام خود را ببینند، شکل بگیرد، حمایت کنند».

گفتنی است که ۲۱ سال قبل به تاریخ ۱۸ سنبله ۱۳۸۰ خورشیدی، احمد شاه مسعود از سوی دو تن که خود را خبرنگار معرفی کرده بودند، ترور شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا