آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

رییس مجمع ملی مردم افغانستان:

مردم برای سلامت نظام رای بدهند/ انتخابات یک روند برگشت ناپذیر است

رییس مجمع ملی مردم افغانستان می‌گوید که مردم حق دارند برای سرنوشت شان و برای آینده کشور شان انتخاب کنند و این انتخاب از طریق رای دادن ممکن است.

رییس مجمع ملی مردم افغانستان می‌گوید که مردم حق دارند برای سرنوشت شان و برای آینده کشور شان انتخاب کنند و این انتخاب از طریق رای دادن ممکن است.
به گزارش خبرگزاری دید، سید علی رضا محمودی رییس مجمع ملی مردم افغانستان دقایقی پیش در برنامه «انتخابات ۶ میزان» تلویزیون خورشید گفت: همین نامزدان انتخابات ریاست جمهوری خود کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی را انتخاب کردند، اما یک ماه مانده به انتخابات، بر طبل تقلب کوبیدند که این خود سبب بی‌انگیزه شدن مردم در پروسه انتخابات می‌شود.
محمودی افزود: ما باید برای تحکیم نظام مردم را برای رفتن به پای صندوق‌های رأی تشویق کنیم.
وی تصریح کرد: همزمان با بحث انتخابات، پروسه صلح نیز شدت گرفت و پیام‌های از دوحه رسید که ممکن است گفت‌وگوهای صلح قبل از انتخابات به نتیجه برسد و این سبب شد که نگاه‌های نامزدان به جزء از اشرف غنی، به دوحه متمرکز شود.
این چهره مطرح سیاسی اظهار داشت: واقعیت امر اینست در کنار اینکه ما نیاز به صلح داریم، نیاز به تحکیم نظام داریم و پروسه انتخابات یک روند برگشت ناپذیر است.
سید علی رضا محمودی گفت: ما در ۱۸ سال گذشته دستاوردهای کلانی داریم و نمی‌خواهیم این دستاوردها قربانی معاملات و تعاملات سیاسی پشت درهای بسته شود.
محمودی با تأکید به حضور مردم در پای صندوق‌های رای، افزود: مردم حق دارند برای سرنوشت شان و برای آینده کشور شان انتخاب کنند و این انتخاب از طریق رای دادن ممکن است.
وی تصریح کرد: برخی از کاندیدان متوجه همین بودند که فلانه مقام کدام کشور چه توییت می‌کند، در حالیکه با توجه به دستاوردهای ۱۸ سال گذشته در حوزه سیاست باید منطقی‌تر وارد شد.
رییس مجمع ملی مردم افغانستان اظهار داشت: برخی نامزدان با وجود اینکه خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری کرده بودند، باورمند به برگزاری انتخابات نبوند و در هفته‌های اخیر کمپاین‌ها متوجه شدند که انتخابات برگزار می‌شود.
سید علی رضا محمودی با تأکید بر اینکه برای اشتراک مردم باید شور و هیجان انتخابات ایجاد شود، گفت: نامزدان اگر باوری به چنین پروسه ندارند، وارد نشوند.
محمودی افزود: ما شاهد هستیم که نفر آمد و خود را نامزد انتخابات کرد و از تمام امتیازات آن استفاده نمود، اما از طرفی بر طبل صلح و آجندای دیگری می‌کوبید.
وی تصریح کرد: کمیسیون‌های انتخابات با عبرت گرفتن از انتخابات‌های گذشته باید امروز تعهد نشان دهند و اعتماد از دست رفته مردم را برگردانند.
رییس مجمع ملی مردم افغانستان با تأکید به نظارت مردم از انتخابات، اظهار داشت: باور دارم که کمیسیون‌های انتخاباتی با مسئولیت‌تر اقدام خواهد کرد و آنها نیز می‌خواهند دستاوردهای پاس داشته شود و سبب تحکیم نظام گردد.
سید علی رضا محمودی گفت: میزان بالای مشارکت مردم انتخابات را تضمین می‌کند و سلامت انتخابات نظام را تقویت می‌بخشد.
این در حالیست که امروز شنبه ششم میزان چهارمین دور انتخابات ریاست جمهوری در حال برگزار شدن است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا