آخرین اخبارافغانستانسیاست

مردم در انتخابات از ثبت شناسنامه‌‏های شان هراس دارند

ریاست عمومی ثبت احوال نفوس شمال کشور می‏‌گوید، سایت ثابت در سه موقعیت کلیدی مزار شریف و ده‌ها سایت سیار در نواحی دور افتاده شهر به کار آغاز کرده و تا روز پنجشنبه هفته گذشته برای بیش از شش هزار نفر تذکره کاغذی توزیع کرده‏اند.
به گزارش خبرگزاری دید، بربنیاد اظهارات محب‏الله قریشی رییس عمومی ثبت و احوال نفس در شمال، در هفته اول پروسه توزیع، اشتراک مردم خیلی کم‌رنگ بود و اما در هفته دومی و پس از ویدیو کنفرانس رییس جمهور غنی که برای همه والیان ولایات دستور داد تا برای تسریع روند توزیع تذکره و ثبت نام رای دهندگان تلاش کنند، حضور مردم در محلات توزیع تذکره و ثبت نام رای دهندگان پررنگ شده است.
در عین حال، او بیان می‏دارد که در هفته نخست ۳۵۰۰ تذکره از سوی کمیسیون انتخابات بلخ به کتاب ثبت نام رای دهندگان ثبت گردیده بود و پس از دستور رییس جمهور و تبلیغ در نمازهای پنج‌گانه و نماز جمعه، حضور مردم برای ثبت نام گسترده شد و تا ختم روز شنبه بیش از ده هزار نفر نام‌های شان را ثبت کتاب ثبت نام رای دهندگان کرده‏اند.
آقای قریشی، خاطر نشان می‏سازد که در شمال دو دلیل عمده باعث شده است مردم در این پروسه حضور گسترده نداشته باشند. یکی این‌که بالای کمیسیون انتخابات خیلی بی‌باور شده‌اند و از جانب دیگر اعتماد مردم در بعضی جاها حتی به صفر تقرب کرده است.
او تصریح می‏کند که مردم از ثبت شدن تذکره‌های شان در کتاب ثبت‌نام رای دهندگان سخت هراس دارند و پروسه ثبت نام قسمی است که در تذکره‌های اصلی هر شهروند استیکر چسپانده می‌شود و این مسئله برای آنان مشکل ساز شده و در جریان سفرهای ولایتی از سوی گروه‌های تروریستی مورد آزار و اذیت و حتی تهدید جدی قرار می‌گیرند.
فرامرز دولت آّبادی_ خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا