آخرین اخبارافغانستانسیاست

شورای هماهنگی احزاب سیاسی در بامیان:

مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند/ از رای مردم پاسداری شود

شورای هماهنگی احزاب سیاسی در بامیان طی یک کنفرانس خبری از آنچه بی‌توجهی کمیسیون انتخابات به رای مردم خوانده می‌شود، انتقاد کرده و خواستار تمدید زمان ثبت نام تقویتی رای دهندگان شد.

شورای هماهنگی احزاب سیاسی در بامیان طی یک کنفرانس خبری از آنچه بی‌توجهی کمیسیون انتخابات به رای مردم خوانده می‌شود، انتقاد کرده و خواستار تمدید زمان ثبت نام تقویتی رای دهندگان شد
به گزارش خبرگزاری دید، شورای هماهنگی احزاب سیاسی ولایت بامیان طی یک کنفرانس خبری از کمیسیون انتخابات خواستار تمدید تاریخ ثبت نام رای دهندگان شد.
شورا با بیان این که مردم از انتخابات پارلمانی خیلی ناراضی‌اند، گفته است که اگر کمیسیون انتخابات نتواند شفافیت انتخابات را تضمین کند مردم هیچ علاقه‌ برای رفتن به پای صندوق‌های رای نداردند.
این شورا گفته است که ولایت بامیان یک ولایت کوهستانی است که در برخی از ولسوالی‌های آن تیم ثبت نام کمیسیون انتخابات نرفته است. ما از کمیسیون انتخابات خواستار تشکیل تیم‌های سیار برای رفتن به ولسوالی‌ها و روستاهایی که مسیرهای خیلی صعب‌العبور دارد هستیم؛ تا مردم بتوانند از این حق شان در سرنوشت سیاسی کشور سهم بگیرند.
شورای هماهنگی احزاب سیاسی بامیان، در این کنفرانس خواست‌های‌اش را به صورت واضح و روشن در چند مورد بیان کرده است .
۱ تمدید تاریخ ثبت نام تقویتی رای دهنده‌گان
۲ساختن تیم سیار در سطح قریه‌جات و ولسوالی‌ها
با این همه، باید گفت انتخابات پارلمانی ۲۸ میزان سال گذشته یکی از پر تقلب‌ترین و پر چالش‌ترین انتخابات‌ها بود که نتایج آن بعد از گذشت هفت ما سرانجام اعلام شد.
کمیسیون انتخابات با اعلام زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ۶ میزان سال روان خواست تا مردم را برای اشتراک در این پروسه ملی ترغیب کند. ولی گمانه‌زنی هایی وجود دارد که انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ معینه برگزار نمی‌شود.

رسول شهزاد_ خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا