آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثحقوق بشرزنان

مردی در بامیان رگ‌های دست و روی زنش را برید

مردی در ولایت بامیان با ضربات چاقو رگ دست و صورت همسرش را بریده و فرار کرده است. حمیده زن ۲۵ ساله باشندۀ ولایت بامیان اکنون در شفاخانۀ ولایتی بامیان زیر مراقبت جدی قرار دارد.

مردی در ولایت بامیان با ضربات چاقو رگ دست و صورت همسرش را بریده و فرار کرده است. حمیده زن ۲۵ ساله باشندۀ ولایت بامیان اکنون در شفاخانۀ ولایتی بامیان زیر مراقبت جدی قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری دید، حمیده گفت:« شوهرم مرا بی سرنوشت درخانه پدرم مانده بود وقتی از وظیفه آمد مثل دزد شب هنگام خانه پدرم داخل شد، مامایم را با مرمی زد و بالای من تیل انداخت تا آتش بزند اما گوگرد آتش نگرفت و با چاقو رگ‌های هردو دستم و صورتم را قطع کرد.»
جنرال محمد صادق مرادی فرمانده پولیس بامیان نیز گفته‌های حمیده را تصدیق کرده گفت که به فرماندهی پولیس یکاولنگ دستور داده شده است تا مظنون را بازداشت کند.
آقای مرادی گفت:«شوهر این دختر که در ولایت قندهار سرباز اردو است، گفته می‌شود معتاد به مواد مخدر است و دیشب وقتی خانۀ پدر خانمش می‌شود ابتدا مامای زنش را با مرمی می‌زند که حالا زخمی است و پس از آن بندهای دست و صورت خانم خود را می‌برد.»
داکتران می‌گویند که این زن زیر مراقبت‌های جدی قرار دارد اما برای تداوی بیشتر ممکن به کابل منتقل شود.
داکتر فروغ‌الدین امیری سرطبیب شفاخانه ولایتی بامیان گفت که حمیده از ناحیه صورت و هردو دست جراحت قاطعه دارد و مامایش از ناحیه بازو زخمی شده است. او گفت که حمیده نیاز به مراقبت اختصاصی اورتوپیدی وجراحی عصب نیاز دارد.
این رویداد در سالروز اعلامیۀ حقوق بشر و نیز همزمان با کارزار ۱۶روزۀ محو خشونت در برابر زنان در ولایت بامیان اتفاق افتاده است.
بامیان در سال‌جاری خورشیدی شاهد خشونت‌هایی چون قتل، تجاوز جنسی و خودکشی زنان بوده است.
بربنیاد آمارهای نهادهای مدافع حقوق زنان در بامیان امسال ۱۲ درصد میزان خشونت دربرابر زنان این ولایت افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا