آخرین اخباراجتماعافغانستان

وزیر مهاجرین:

مرزهای اکثر کشور‌های جهان، گورستان جوانان ما شده

سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت کننده‌گان کشور که امروز شنبه (۱۳ اسد) درمراسم تجلیل از روز جهانی مبارزه با قاچاق انسان درکابل صحبت می‌کرد، گفت: قاچاق انسان هر روز حادثه می‌آفریند.



سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت کننده‌گان کشور که امروز شنبه (۱۳ اسد) درمراسم تجلیل از روز جهانی مبارزه با قاچاق انسان درکابل صحبت می‌کرد، گفت: قاچاق انسان هر روز حادثه می‌آفریند.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای بلخی گفت: یکی از پی‌آمدهای خیلی سنگین قاچاق انسان درافغانستان فرارمغزها ازکشور است که جوانان تحصیل کرده ما را به کام مرگ می‌کشاند.
وزیر مهاجرین با بیان این که مرزهای اکثر کشورهای جهان قبرستان جوانان ما شده است، گفت: ما باید از فرصت‌های مهاجرت استفاده کنیم.
بلخی می‌گوید: وزارت مهاجرین مرکز معلومات را دراین وزارت ایجاد کرده تا کسانی که از فرصت‌های شغلی، تحصیلی و این که چه قوانین برای مهاجرت درکشورهای جهان وجود دارد، معلومات بگیرند و مهاجرت قانونی انجام دهد؛ آگاهی داشته باشند.
وزیر مهاجرین گفت: این مرکز به خاطر این ایجاد شده تا مهاجرین از قوانین کشورهای جهان آگاهی یافته و به اساس نیاز شان به یک کشور مهاجرت قانونی کنند.
بلخی تاکید کرد که مهاجرت باید قانونی شود تا از فرصت‌های اقتصادی، علمی و تجربی آن، کشور ما افغانستان مستفید شود.
در همین حال، سید کمال سادات معیین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: بدون همکاری جوانان، علما و خانواده‌ها مبارزه با قاچاق انسان ثمر بخش نخواهد بود.
آقای سادات ازعلما و جوانان خواست که از منبر و فضای مجازی علیه قاچاق انسان صدا بلند کرده و مبارزه جدی نمایند تا جوانان تحصیل یافته ما قربانی دروغ های قاچاق‌بران نشوند.
احمد نور واقف مشاور ریاست اجرایی حکومت می‌گوید: مشکلات اقتصادی و بیکاری باعث شده که مبارزه علیه قاچاق انسان نتیجه خوبی نداشته باشد.
آقای واقف ازمسئولان وزارت‌های تحصیلات عالی، معارف و رسانه‌های کشور خواست که در برابر قاچاق انسان آگاهی‌دهی کنند.
به اساس برخی آمارهای جهانی، قاچاقبران انسان سالانه ۴۰ میلیارد دالر از این طریق در آمد دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا