آخرین اخباراجتماعجهانحقوق بشر

مرکز آزادی مذهبی هادسون: اقلیت‌های مذهبی تحت حاکمیت طا-لبان در خطر هستند!

خبرگزاری دید: مرکز آزادی مذهبی موسسه هادسون گفته است که با بازگشت طا-لبان به قدرت، شیعیان، مسیحیان، هندوها، سیک‌ها، احمدی‌ها و سایر اقلیت‌های مذهبی در ترس زندگی می‌کنند.


به نقل از آرکانسس، نینا شی مدیر مرکز آزادی مذهبی موسسه هادسون و یک فعال حقوق بشر به تازگی گفته‌اند که با بازگشت طا-لبان به قدرت، اقلیت‌های مذهبی در خطر هستند.
شی گفته است: همه آن‌ها در حال فرار و مخفی‌شدن هستند. افراد تحت تعقیب مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند و در صورت عدم لو دادن اعضای خانواده‌های خود که از سوی طا-لبان مرتد تلقی می‌شوند، به مرگ تهدید می‌شوند!
وی افزوده است: غیرممکن است که در این بحران درباره آزادی مذهبی صحبت نکنیم. همه کاری که طا-لبان انجام می‌دهند مربوط به دین است. زمانی که آنها مردم را به دلیل نقض رویکردشان نسبت به قوانین اسلامی به دار می‌آویزند یا زمانی که به زنان و دخترانی که می‌خواهند به مکتب بروند حمله می‌کنند، دین دخیل است. برای طا-لبان، همه اینها به هم مرتبط است.
در این هفته، شی و دیگر فعالان حقوق بشر در طول جلسه استماعیه سنای ایالات متحده از آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا خواستند تا از دیپلمات‌ها بخواهد نگرانی‌های مربوط به آزادی مذهبی را که در افغانستان گیر مانده‌اند، در نظر بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا