آخرین اخبارافغانستان

مرکز اصلاح و تربیت کودکان در بلخ افتتاح شد

مرکز اصلاح و تربیت کودکان متخطی(محجوزین) در مزار شریف با حضورمعاون ریاست اجراییه، وزیر عدلیه و والی بلخ به بهره‌برداری سپرده شد .
به گزارش خبرگزاری دید، در این مراسم، انجینیر خان محمد، معاون اول ریاست اجراییه و داکتر عبدالبصیر انور، وزیر عدلیه کشور و هیئت همراه از کابل حضور یافته بودند.
گفته می‌ِود که با افتتاح این مرکز، مشکل مسوولان ریاست عدلیه ولایت بلخ از بابت نگهداری، اصلاح و تربیت کودکان متخطی مرفوع می‌شود.
سید جعفر مصباح، رییس عدلیه بلخ گفت: این مرکز در مساحت سه جریب زمین با هزینه یک میلیون افغانی احداث شده است٬ که تمامی تجهیزات و نیازمندی‌های آموزش و نگهداری اطفال در این ساختمان فراهم شده است.
وی همچنان گفت: زمین این مرکز توسط عطا محمد نور، والی بلخ اهدا گردیده است .
در همین حال، عطا محمد نور، والی بلخ گفت: در ده سال اخیر، بسیاری از ادارات دولتی در مزار شریف صاحب تعمیر شده‌اند که با کمک نهادهای مختلف ساختمان‌های ادارات نیز ساخته شده است.
آقای نور در ادامه افزود: در حال حاضر ۹۵ درصد ادارات دولتی بلخ دارای تعمیر مستقل هستند.
از سوی هم داکتر عبدالبصیر انور، وزیر عدلیه نیز گفت: دولت در صدد است تا تمامی ساختمان‌های مراکز اصلاح و تربیت اطفال، با بلندترین معیار ساخته شوند، تا ادارت مربوطه بتوانند به بهترین وجه به تربیت و اصلاح کودکان بپردازند.
وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد که بیشترین عامل تخطی‌های کودکان مشکلات روانی‌اند.
آقای انور تاکید کرد که وزارت عدلیه برای رفع این نقیصه نیز اقدام به استخدام مشاوران روانی در مراکز اصلاح و تربیت خواهد کرد .
گفتنی است در حال حاضر، ۲۵ کودک در آمریت اصلاح و تربیت کودکان ولایت بلخ نگهداری می‌شوند. قبل از این، کودکان در ساختمان‌های کرایه‌ای که فاقد استندرد کافی بودند، نگهداری می‌شدند.
در این مرکز، افرادی که متهم به انجام تخطی و جرایم هستند، ولی سن‌شان کم‌تر از ۱۸ سال است، نگهداری می‌شوند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا