آخرین اخبارافغانستانسیاست

رییس‌ جمهور:

مرکز ثبت شکایات برای خبرنگاران ایجاد شود

محمد اشرف غنی رییس‌ جمهور کشور به اداره‌ امور ریاست‌ جمهوری و اداره‌ مستقل ارگان‌های محلی هدایت داده است که در سطح این اداره‌ها مرکز ثبت شکایات برای خبرنگاران ایجاد کنند.

محمد اشرف غنی رییس‌ جمهور کشور به اداره‌ امور ریاست‌ جمهوری و اداره‌ مستقل ارگان‌های محلی هدایت داده است که در سطح این اداره‌ها مرکز ثبت شکایات برای خبرنگاران ایجاد کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه‌ ارگ آمده است که آقای غنی این اظهارات را شام روز شنبه (۱۴ ثور) در دیدار با نمایندگان نهادهای ملی و مدنی جوانان، جامعه‌ رسانه‌ای و نهادهای مدنی، سازمان‌های اجتماعی و سکتور خصوصی مطرح کرده است.
در این دیدار، نمایندگان رسانه‌ها مشکلات‌شان در زمینه‌های مختلف از جمله دست‌رسی نداشتن به اطلاعات، رسیدگی نشدن به قضیه‌های خشونت و لت‌وکوب خبرنگاران، نداشتن بیمه‌ کاری، نداشتن مصئونیت کاری و… را با رییس‌ جمهور در میان گذاشته‌اند.
رییس‌جمهور غنی همچنان در این دیدار گفته است که صندوق حمایت از خبرنگاران تقویت می‌شود.
او همچنان رفتار خشونت‌بار و توهین‌آمیز با خبرنگاران را غیر قابل تحمل خوانده و به اداره‌ امور ریاست‌ جمهوری و اداره‌ مستقل ارگان‌های محلی هدایت داده است که در سطح این اداره‌ها دفترهای ثبت شکایات برای خبرنگاران ایجاد کنند.
آقای غنی افزوده است:«عدم اطلاع‌دهی در سطوح مختلف حکومت، به یک فرهنگ مبدل شده است که این فرهنگ باید تغییر یابد.»
او از وزارت کار و امور اجتماعی نیز خواست است که پس ازاین قانون کار را بالای رسانه‌های خصوصی تطبیق کند.
رییس‌ جمهور اشرف غنی در حالی به ایجاد دفترهای ثبت شکایات برای خبرنگاران هدایت داده است که دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) پیشتر اعلام کرده بود که افغانستان سال گذشته‌ میلادی (۲۰۱۸) خطرناک‌ترین کشور برای خبرنگاران بوده است.
یوناما گفته بود که در این سال بیش از ۱۵ خبرنگار و همکار رسانه‌ای در افغانستان کشته شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا