آخرین اخبارافغانستان

مرکز ولسوالی کوهستانات ولایت فاریاب به تصرف دولت درآمد


منابع امنیتی در زون شمال می‌گویند که شام روز گذشته مرکز ولسوالی کوهستانات ولایت فاریاب به تصرف نیروهای دولتی درآمده‌است.
نصرت‌الله جمشیدی، مسئول مطبوعاتی قول اردوی ۲۰۹ شاهین، در تماس تیلفونی با خبرگزاری دید گفت: عملیات برای بازپس‌گیری ولسوالی کوهستانات از بعد از ظهر روز گذشته(سه‌شنبه، ۳ اسد) با شکستن محاصره قلعه خیرآباد( قلعه سادات ) شدت یافت. جمشیدی اضافه کرد: در این عملیات که توسط جنرال امان‌الله مبین، فرمانده قول اردوی شاهین رهبری می‌شود، تلفات و خسارات زیادی به هراس‌افکنان وارد شد و حوالی ساعت ۹ شب گذشته منطقه ” لولاش ” مرکز ولسوالی کوهستانات دوباره به تصرف نیروهای دولتی درآمد.
سخنگوی فرماندهی ارتش در شمال افزود: در حال حاضر، تلاشی/بازرسی خانه به خانه به منظور یافتن هراس‌افکنان در روستاهای اطراف مرکز ولسوالی شروع شده است.
وی گفت از شب گذشته تا به حال ۴۵ تن از هراس‌افکنان به شمول ۲۰ تن از افراد مهم و سرگروپ‌های آنان کشته شده و ۲۰ تن دیگر شان زخمی شده‌اند‌.
این مسئول امنیتی می افزاید: هراس‌افکنان از ساحه متواری شده‌اند و تلاش نیروهای امنیتی برای دستگیری آنان جریان دارد.
جمشیدی در ادامه گفت کرد که در جریان دو روز گذشته در نتیجه حملات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی در ولسوالی کوهستانات، قیصار و شیرین تگاب ولایت فاریاب ۱۲۶ تن از هراس‌افکنان کشته شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا