آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعهامنیت و حوادث

مزارشریف؛ نمایندگی چهار شبکه مخابراتی بسته شد

مسئولان محلی در ولایت بلخ از مهرولاک کردن دفتر نمایندگی چهار شبکه مخابراتی در این ولایت خبر داده‌اند.

مسئولان محلی در ولایت بلخ از مهرولاک کردن دفتر نمایندگی چهار شبکه مخابراتی در این ولایت خبر داده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، برای دومین شب (یک‌شنبه شب ۳۰سرطان) شماری از شبکه‌های مخابراتی به علت آنچه که تهدیدهای امنیتی می‌خوانند، خدمات شان را در مزارشریف قطع کرده‌اند.
در پی‌ این کار، مسئولان محلی بلخ نمایند‌گی‌های شبکه‌های مخابراتی را در اعتراض به این‌کارشان مهرولاک کردند.
مقام‌های محلی بلخ می‌گویند تا زمانی که شبکه‌های مخابراتی تعهد نکنند که به گونۀ بیست و چهار ساعته خدمات انجام می‌دهند، اجازۀ فعالیت را به آن‌ها نمی‌دهند.
شبکه‌های مخابراتی افغان‌بیسیم، اتصالات، روشن و ام‌تی‌ان چهار شبکه‌ای استند که در مزارشریف مهر و لاک شدند.
منیراحمد فرهاد سخنگوی والی بلخ در این باره به رسانه‌ها گفته است که «دفاتر این شبکه‌ها زمانی باز خواهد شد که این‌ها تعهد کتبی به شکل رسمی به مقام ولایت بلخ و ریاست مخابرات بلخ بسپارند که مطابق گذشته به شکل بیست و چهار ساعته فعالیت می‌کنند.»
هرچند نمایند‌گان شبکه‌های مخابراتی در مزارشریف می‌گویند که به علت تهدیدهای امنیتی ناگزیر شده‌اند تا خدمات شان را شب‌هنگام قطع کنند، اما فرمانده پولیس بلخ می‌گوید که هیچ شکایتی در این باره دریافت نکرده‌است.
جنرال محمد اجمل فائز فرمانده پولیس بلخ در این مورد به رسانه‌ها گفته است که در جریان شش ماه گذشته هیچ تهدید امنیتی بالای این‌ها نبوده و به ما نگفته‌اند که ما با تهدید روبه‌رو هستیم. اگر به ما اطلاع می‌دادند ما حتما تدابیر امنیتی می‌گرفتیم به هر جایی که می‌بود، ولی به ما نگفتند و ما هم طبق هشداری که داده بودیم دفاتر آن‌ها را مهر و لاک کردیم.»
شنبه‌شب (۲۹سرطان) برای نخستین‌بار پس از هژده سال، خدمات شبکه‌های مخابراتی چهار شرکت خصوصی شب‌هنگام متوقف شد و تنها شبکۀ مخابراتی «سلام» که دولتی است، فعال بود.
باشندگان مزارشریف می‌گویند که با قطع شدن خدمات شبکه‌های مخابراتی با مشکل روبه‌رو شده‌اند.
صبح روز دوشنبه (۳۱ سرطان) شماری زیادی از باشند‌گان مزارشریف به نمایند‌گی‌های شبکه مخابراتی «سلام» برای دریافت سیم‌کارت رفتند.
افضل حدید رییس شورای ولایتی بلخ در این باره می‌گوید: «چاره چیست، کسانی که بخواهند مشکل را برای مردم ما خلق کنند، باید جلو شان گرفته شود. با این‌هم ما در تلاش یافتن راه‌های بدیل هستیم و مطمئین هستیم که این مشکل به زودترین فرصت حل خواهد شد.»
قطع شدن خدمات شبکه‌های مخابراتی در مزارشریف، در شبکه‌های اجتماعی نیز واکنش‌های زیادی را در پی داشته‌است. شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی، این کار را برای مقام‌های محلی بلخ شرم‌آور می‌دانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا