اجتماعاسلایدشوافغانستانفرهنگ و دانش

مزار شریف؛ آماده میزبانی از مهمانان نوروزی

فرمانده پولیس ولایت بلخ از جدی‌ترشدن تدابیر امنیتی در شهر مزار شریف با نزدیک‌شدن به جشن نوروز خبر داد.
به گزارش خبرگزاری دید، سید کمال سادات، فرمانده پولیس ولایت بلخ گفت: برای تامین بهتر امنیت مهمانان نوروزی در سال جاری، تدابیر بیشتر از سال‌های قبل اتخاذ شده و پلان‌های امنیتی در حال اجرا‌شدن است.
به گفته آقای سادات تمامی جاده‌ها و کوچه‌های شهر از لحاظ تامین امنیت بررسی شده‌اند و با نزدیک‌شدن جشن نوروز، تدابیر امنیتی در شهر، بیشتر و جدی‌تر می‌شود.
وی با ابراز رضایت از هماهنگی برنامه‌های امنیتی میان نهادهای مربوط تصریح کرد: ۵ کمربند امنیتی در شهر ایجاد شده که نیروهای اردوی ملی، پولیس نظم عامه، پولیس سرحدی، پولیس ملی و امنیت ملی در هر کدام از این کمربندها موظف می‌باشند.
فرمانده پولیس بلخ علاوه کرد: ایستگاه‌های امنیتی به منظور بررسی وسایط در چهار طرف شهر ایجاد شده و در این روزها چک‌پاینت‌ها به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.


با این حال مسوولین امنیتی در نشست‌های جداگانه از آمادگی کامل برای تامین امنیت مهمانان نوروزی و برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجم خبر داده‌اند.
مسوولان شهرداری و کمیته فرهنگی نوروز نیز از آمادگی برای پذیرایی مهمانان و راه‌اندازی برنامه‌های مختلف و متنوع در روزهای نوروز خبر دادند.
صالح محمد خلیق، رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ در باره آمادگی‌ها برای برگزاری جشن نوروز گفت: تمام شهر آراسته و تذئین شده و پرچم‌های کشور در مکان‌های مناسب نصب شده است.
وی افزود که کمیته‌های مختلفی برای برگزاری مراسم‌ فرهنگی، هنری، ورزشی و پذیرایی از مهمانان ایجاد شده و این کمیته‌ها کارهای خود را به خوبی به پایان رسانیده‌ یا در حال انجام اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا