آخرین اخبارافغانستانسیاست

مزار شریف؛ ایران به خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی به مسجد سه دکان کمک کرد

خبرگزاری دید: سرکنسولگری ایران در مزار شریف به خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی بر مسجد سه‌دکان کمک توزیع کرد. سرکنسول ایران هنگام توزیع این کمک گفت که در کنار مردم افغانستان خواهند ایستاد.


سید حسن یحیوی سرکنسول ایران در مزار شریف در زمینه کمک‌های این کشور به خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی هفته گذشته بر مسجد سه دکان گفت: ابراز همدردی و غمشریکی ملت ایران را خدمت برادران افغانستانی خود عرض می‌کنم و این عمل وحشیانه از طریق افراد کوردل، جاهل و وحشی که دشمن اسلام و مسلمین هستند صورت گرفت.
وی افزود که حمله هفته قبل بر مسجد سه دکان مزار شریف منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها انسان گردید و طبق لیستی که در دسترس ما قرار گرفته تاکنون این حادثه خونین ٢٣ کشته و ٦٣ زخمی برجا گذاشته است.


یحیوی گفت: ما در حد توان خواستیم با اهدای کمک‌های نقدی به خانواده های قربانیان و افراد زخمی احساس همدردی و غم شریکی خودمان را ابراز بکنیم و مجموع این کمک‌ها حدود ٤٠ هزار دالر می‌شود.


سرکنسول ایران اظهار داشت: ما همواره سعی کردیم در حوادث مختلف همیشه در کنار مردم افغانستان باشیم و پس از تحولات در افغانستان بیشتر از ٣٠ هواپیما کمک های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به نقاط مختلف این کشور توزیع شده است.


هفته گذشته حمله خونین تروریستی بر مسجد سه دکان در شمال روضه، ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت و مسئولیت آن را گروه داعش به دوش گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا