آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

سرور دانش:

مسئله اساسی در انتخابات، تطبیق قانون است

نشستی با حضور محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری و مسئولان شماری از سفارت‏خانه‌‏ها برگزار شد و در آن چگونگی تطبیق قانون انتخابات مورد بررسی قرار گرفت.

نشستی با حضور محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری و مسئولان شماری از سفارت‏خانه‌‏ها برگزار شد و در آن چگونگی تطبیق قانون انتخابات مورد بررسی قرار گرفت.
این نشست که عصر روز دوشبنه« ۲۹ دلو» برگزار شد دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد، دفتر نمایند‏گی اتحادیه اورپا، نماینده ملکی ناتو، سفیر آلمان و استرالیا نیز حضور داشتند.
به گزارش خبرگزاری دید و به نقل از دفتر دوم معاونیت ریاست جمهوری، آقای سرور دانش تاکید کرده است که بحث اساسی و مهم در انتخابات، تطبیق قانون انتخابات است.
معاون دوم ریاست جمهوری در این نشست به انتخابات پارلمانی اشاره کرده است و تاکید نموده که چگونگی برگزاری انتخابات پارلمانی در ۲۸ و ۲۹ میزان موجب خلق بی‌اعتمادی شده است.
به گفته آقای دانش تعدیل قانون انتخابات در مشوره گسترده با جوانب مختلف دخیل در انتخابات، با توافق آرا و با رضایت و قناعت همه جوانب به تصویب رسیده و اکنون این قانون در مرحله تطبیق قرار دارد.
معاون دوم ریاست جمهوری تعین کمیشنران کمیسیون‏های انتخاباتی را اولویت اساسی انتخابات خوانده است.
آقای دانش بیان داشته که در قانون انتخابات در مورد تعین اعضای کمیسیون‏ها رییس جمهور نقش خاصی ندارد بلکه در این فرایند احزاب، نامزان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۸ و نهادهای مدنی نقش تعین کننده دارند.
وی افزوده انتظار می‌رود که جوانب ذیدخل در تعین کمیشنران کمیسیون‏های انتخاباتی افراد شایسته، کارفهم و متعهد را معرفی کنند تا کمیسیون‏های جدید انتخابات بتوانند به درستی مکلفیت‏های خویش را انجام دهند.
معاون دوم رییس جمهور غنی در ارتباط محکمه اختصاصی که در قانون پیش‌بینی شده نیز گفت:«در تعدیل قانون انتخابات فقط در دو مورد یعنی حذف نام کاندید از فهرست و ابطال آرای یک مرکز یا حوزه رای دهی آن هم درصورتی که اختلاف نظر کمیسیون‏های انتخاباتی براساس مکانیزم پیشبینی شده در قانون رفع نگردد، محکمه اختصاصی دایر می‌گردد».
با این همه، به تاز‏گی قانون انتخابات از سوی ریاست جمهوری تعدیل و توشیح نیز شده است که با مخالفت برخی از دسته‌های انتخاباتی مواجه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا