آخرین اخبارافغانستان

مسئولان امنیتی در آزمون استیضاح

امروز(دوشنبه، ۷حمل) وزرای دفاع ملی، داخله و رییس عمومی امنیت ملی برای پاسخگویی در خصوص وضعیت امنیتی بویژه حمله تروریستی بر شفاخانه سردار محمد داوود خان( شفاخانه چهار صد بستر نظامی کابل) از سوی مجلس نمایندگان استیضاح شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله حبیبی، وزیر دفاع ملی در مجلس نمایندگان گفت که پیشرفت‌های خوبی در زمینه شناسایی عوامل حمله تروریستی بر بیمارستان چهارصد بستر صورت گرفته است، اما تحقیقات نهایی نشده است و بزودی، تحقیقات پایان خواهد یافت.
وزیر دفاع ملی خطاب به مجلس نمایندگان گفت که وی به خاطر غفلت وظیفوی محافظ شفاخانه، استعفا نمی‌دهد، بلکه وزارت دفاع از خود مسئولین دارد و آنانی که غفلت وظیفوی کرده‌اند، مورد پیگرد قرار می‌گیرند.
آقای حبیبی همچنان خاطرنشان کرد که جنگ کنونی با نهادهای کشفی ضعیف و نبود تجهیزات، قابل مهار نیست و باید نهادهای کشفی مورد حمایت قرار گیرد.
وی در مورد تلفات نظامیان ارتش در میدان نبرد، گفت که علت اصلی تلفات نظامیان افغان در سنگر، عدم سواد کافی نظامیان است، که نمی‌توانند به گونه‌ی درست از تجهیزات دست‌ داشته‌ی شان برای سرکوبی گروه‌های هراس‌افکن، استفاده کنند.
اما ریاست عمومی امنیت ملی در مجلس نمایندگان گفته است، تبلیغات کنونی مبنی بر ضعیف‌بودن نیروهای امنیتی و نظام افغانستان، بیشتر به سود گروه‌های هراس‌افکن تمام می‌شود.
آقای استانکزی تاکید کرد که برخی از کشورها تلاش دارند که میان گروه طالبان و داعش در افغانستان فرق ایجاد کنند و از این طریق، طالبان را نسبت به داعش ترجیح داده و در پی تجهیز و مشروعیت‌دادن به این گروه‌اند.
رییس عمومی امنیت ملی افزود که هرگونه حمله تروریستی در افغانستان به گروه داعش نسبت داده می‌شود، در حالی که داعش نه بلکه حمله تروریستی مربوط به گروه طالبان است.
در همین حال، باقی حرف‌های رییس عمومی امنیت ملی در مجلس نمایندگان، سری اعلام شد.
از سوی هم، تاج محمد جاهد، وزیر امور داخله در مجلس نمایندگان می‌گوید که ۸۰ درصد حملات تروریستی بالای پولیس ملی صورت می‌گیرد، چون پولیس که از لحاظ تجهیزات، تعلیم و تربیه، آمادگی عملیات محاربوی را با دشمنان ندارد.
وزیر امور داخله با وجود ضعف‌های پولیس، خاطر نشان کرد که مبارزه پولیس در برابر گروه‌های هراس‌افکن، تاثیرگذار بوده‌است که با انجام عملیات«شفق» در سال ۱۳۹۵، تلفات این گروه‌ها، ۱۵ درصد افزایش یافت.
آقای جاهد تاکید کرد که در پلان امنیتی سال ۱۳۹۶، در نظر گرفته شده است تا تمامی منابع تمویل و راه‌های اکمالاتی گروه‌های هراس‌افکن، مسدود و نابود شود.
بر بنیاد گزارش‌ها، پولیس ملی افغانستان در سال ۱۳۹۵ خورشیدی، از ۶۶ حمله بزرگ تروریستی در نقاط مختلف افغانستان جلوگیری کرده‌است.
مهدی حسینی- خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا