آخرین اخبارافغانستانپاکستانسیاست

مسئولان بلند‌پایه امنیتی به پاکستان رفتند/ مسایل امنیتی محور سفر آن‌ها است

در پی حملات اخیر گروه‌های تروریستی در کشور، رییس امنیت ملی و وزیر داخله کشور در یک سفر غیرمنتظره به اسلام‌آباد رفتند.
به گزارش خبرگزاری دید، مقامات امنیتی کشور گفته‌اند که حملات مرگبار اخیر در کشور توسط عاملان مرتبط با دستگاه نیرومند استخبارات نظامی پاکستان (آی. اس. آی) انجام شده است.
معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی و ویس احمد برمک وزیر داخله کشور یک روز بعد از آن به پاکستان سفر کردند که وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد در سال گذشته، ۲۷ شورشی به شمول اعضای شبکه حقانی را به افغانستان تسلیم داده‌اند.
وزارت خارجه پاکستان و عمر زاخیلوال سفیر کشور در اسلام‌آباد، دیدار مقامات افغان با مقامات پاکستانی را تایید کردند، اما جزئیات بیشتر ارایه نداده‌اند.
گفته می‌شود که سفر مقامات امنیتی کشور به پاکستان در حالی صورت گرفته است که امنیت ملی به اسنادی دست یافته است که ثابت می‌کند سازمان‌های تروریستی وابسته به «آی اس آی» در حمله‌های اخیر در کابل دست داشته است.
امنیت ملی، دستگاه استخبارات پاکستان (آی. اس. آی) را به آموزش دست کم یک تن از عاملان حمله بر هوتل انترکانتیننتال متهم کرده است، حمله‌ای که در آن بیش از ۴۰ تن به شمول شهروندان خارجی کشته شدند.
رییس جمهور غنی، روز گذشته این هفته بدون این که از پاکستان نام ببرد، گفت که طالبان به فرمان «باداران» خود مسئولیت حملات اخیر را به عهده گرفته‌اند تا آن‌ها را از انزوای سیاسی بیرون کنند.
گفتنی است که روابط افغانستان و پاکستان بعد از اعلام سیاست جدید دونالد ترامپ در قبال افغانستان، به تیره‌گی گراییده است و به باور اکثر کارشناسان، حکومت بدون آینده‌نگری دنباله رو سیاست امریکا شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا