آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

مسئولیت تأمین امنیت مراکز آموزشی و دانشگاه‌های خصوصی به اداره محافظت عامه سپرده می‌شود

وزارت امور داخله می‌گوید قرار است ریاست تصدی محافظت عامه مسئولیت تأمین امنیت مراکز آموزشی و دانشگاه‌های خصوصی را به عهده بگیرد.
به گزارش خبرگزاری دید، طارق آرین سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید پس از افزایش نگرانی‌ها، تاکنون مسئولان ده مرکز تحصیلی خصوصی به خاطر دریافت خدمات امنیتی به این وزارت مراجعه کرده‌اند.
به گفته او، کار روی نهایی‌سازی قراردادها میان این وزارت و مسئولان مراکز تحصیلی خصوصی جریان دارد و پس از تکمیل قرارداد، روند ارایه خدمات امنیتی به این مراکز آغاز می‌شود.

آقای آرین می‌افزاید که قرار است اداره محافظت عامه در برابر یک «قرارداد انتفاعی» خدمات امنیتی را بر اساس نیازمندی این نهادها در اختیار آن‌ها قرار بدهد.
هرچند سخنگوی وزارت داخله فرصت زمانی خاصی را در این زمینه تعیین نکرده است؛ اما تأکید می‌کند که بهتر است هر چه زودتر مسئولیت امنیت نهادهای تحصیلی خصوصی به نیروهای تصدی محافظت عامه واگذار شود.
در همین حال، مسئولان در تصدی عامه گفته‌اند که این اداره آماده است به شمول کابل در سراسر افغانستان برای نهادهای علمی و آموزشی خدمات امنیتی ارایه کند.
ضیا ودان سخنگوی اداره محافظت عامه می‌گوید پس از این، مسئولان مراکز تحصیلی خصوصی مکلفند که برای تامین امنیت این نهادها از نیروهای این اداره استفاده کنند.
افزایش حملات تروریستی بالای نهادهای تحصیلی و مراکز آموزشی به نگرانی مردم افزوده است. در حمله ۱۲ عقرب سال روان که بالای دانشگاه کابل انجام شد، ۲۲ تن کشته و ۲۷ تن دیگر مجروح گردیدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا