آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعهزنان

زنان صعنت کار:

مسئولین دولت دروغ می‌گویند، تا هنوزهیچ حمایتی ازما نشده


به مناسبت و پاسداشت روز جهانی مادر( ۲۴ جوزا)، نمایشگاه دو روزه صنایع دستی زنان، امروز چهارشنبه(۶ سرطان) توسط موسسه حمایت از تولیدات داخلی به همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ درکابل افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری دید، دراین نمایشگاه دو روزه که درمرکز تجارتی بابرشاه افتتاح شده است، بیش از۶۰ زن تولیدات دستی خویش را به نمایش گذاشته است.
زنانی که صنایع دستی خویش را به نمایش گذاشته‌اند، می‌گویند: دولت هیچ توجه به تولیدات داخلی ندارد.
بانو ظریفه احمدی که در این نمایشگاه مربای دست ساخته خود را به نمایش گذاشته است، به خبرگزاری دید می‌گوید: گفته‌های مسئولین مبنی بر این که ما از تولیدات داخلی حمایت می‌کنیم فقط درحد شعار است و بس.


بانو احمدی گفت: هشت سال است که مربا می‌سازد. حکومت به جز از برگزاری یگانه نمایشگاه، دیگر حمایتی عملی از ما نکرده است.
عبدالنصیر رشتیا رییس نهاد حمایت ازمحصولات وطنی می‌گوید: حکومت درقسمت رشد تولیدات داخلی خیلی کَند حرکت می‌کند وهیچ علاقه ندارد که محصولات وطنی ما رشد نماید.
آقای رشتیا با بیان این که ۷ میلیون انسان بیکار و معتاد درکشور یک سونامی خاموش است، گفت: اگر ازتولیدات داخلی حمایت شود می‌تواند گراف بیکاری و معتادین درکشور پایین بیاید.


رشتیا می‌گوید: تفکر مبنی بر این که ما تنها قره قل تولید داریم غلط است. امروز ما ۶۱ قلم تولیدات داخلی با کیفیت داریم که نیاز به حمایت دارد تا کشور به سوی خود کفایی سوق داده شود.

آیا واقعاً مسئولین دولت برای صنعت کاران دروغ می‌گویند و برنامه حمایتی از محصولات داخلی ندارند؟
در این ارتباط خانم سیده مژگان مصطفوی معیین گردشگری و مالی و اداری وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید: حکومت ازهنر سر انگشتان زنان حمایت کرده و می‌کند.
خانم مصطفوی افزود: ما تلاش داریم که سالانه تولیدات زنان افغانستانی را به نمایشگاه بین‌المللی هندوستان ارسال کرده و زمینه بازار بهتر را برای آن‌ها مساعد سازیم.
معیین وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: پنج سال قبل هنر و تولیدات زنان افغانستانی در هندوستان مدال طلا را به دست آورد.
بانو مصطفوی می‌گوید: ترقی کشور بدون حمایت از تولیدات زنان مسیر پویایی را طی نخواهد کرد، کشوری پیشرفت می‌کند که به هنر و تولیدات زنان خویش ارج گذارد.
بانو گل مکی صافی مشاور ریاست اجرایی حکومت می‌گوید: ما تلاش داریم که در قسمت بسته بندی تولیدات داخلی گام‌های موثر برداریم.
در این نمایشگاه، ۶۱ زن محصولات دستی خویش را به نمایش گذاشته و برای دو روز برای بازدید کنندگان باز است.
محمد رقیب فیاض- کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا