آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

مسئول تبلیغات داعش در قندهار، بازداشت شد

حیات‌الله حیات والی قندهار از بازداشت یک شبکه‌ ۲۰ نفری مخالفان مسلح دولت به ‌شمول مسئول جلب و جذب گروه داعش در ده روز گذشته در این ولایت خبر داده است.

حیات‌الله حیات والی قندهار از بازداشت یک شبکه‌ ۲۰ نفری مخالفان مسلح دولت به ‌شمول مسئول جلب و جذب گروه داعش در ده روز گذشته در این ولایت خبر داده است.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای حیات روز شنبه،( ۲۱ ثور) در یک نشست خبری در شهر قندهار گفته است که این افراد برنامه داشتند تا در جریان ماه مبارک رمضان در برابر نیروهای دولتی و غیرنظامیان فعالیت‌های تروریستی سازماندهی کنند.
در اعلامیه‌ دفتر مطبوعاتی والی قندهار به نقل از آقای حیات همچنان آمده است که افراد بازداشت شده شامل سه کتگوری هستند.
به گفته‌ او، کتگوری اول این افراد مسئول ترور بزرگان قومی و کارمندان دولتی، کتگوری دوم طالبان مسلح و کتگوری سوم نیز شامل مخالفان مسلح دولت هستند که در دیگر ولایات فعالیت‌های تروریستی انجام می‌دادند.
والی قندهار در بخشی از سخنانش همچنان گفته است که در میان بازداشت شدگان عبدالسلام یک فرمانده گروه داعش که رهبری یک گروه صد نفری در ولایت کنر را بر عهده داشت، نیز شامل است.
آقای حیات افزوده که عبدالسلام از ولایت کنر به منظور جلب و جذب افراد در صف داعش به قندهار آمده بود که از سوی نیروهای امنیت ملی بازداشت شده است.
به گفته‌ او، تمام بازداشت شدگان به جرم‌شان اعتراف کرده‌اند و در روشنی قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد. همچنان گفته شده است که از نزد این افراد مقداری سلاح و مهمات نیز به دست نیروهای امنیت ملی افتاده است.
ولایت قندهار در جنوب افغانستان از ولایت‌های نسبتا ناامن کشور است که گروه طالبان در بخش‌های آن حضور و فعالیت دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا