آخرین اخباراسلایدشوافغانستانگزارشمنطقه

مستغنی: نشست «ریکا» اقتصاد منطقه را متحول می‌کند

وزارت امور خارجه کشور می‌گوید که هفتمین نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی برای افغانستان «ریکا» هفته آینده در عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان، برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری دید، شکیب مستغنی سخنگوی وزارت امور خارجه در یک نشست خبری در کابل می‏گوید که نشست «ریکا» به روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده در عشق‌آباد ترکمنستان برگزار می‎شود و در روز نخست این نشست، برنامه‌ مجتمع تجاری، برنامه ویژه توانمند سازی زنان تجارت‎پیشه، نشست اتاق تجارت منطقه و نشست گروه‌های کاری مورد بحث قرار خواهد گرفت.
به گفته سخنگوی وزارت خارجه، قرار است محمد سرور دانش معاوم دوم ریاست‏جمهوری، صلاح الدین ربانی وزیر خارجه و دست‌کم ۱۷۰ نماینده سکتور خصوصی به نمایندگی از افغانستان، در این نشست حضور پیدا کنند.
آقای مستغنی می‏گوید: «برنامه توانمند سازی زنان تجارت پیشه با همکاری دفتر بانوی اول برگزار می‎شود و بانوی اول بحیث سخنران اصلی اشترک خواهد کرد.»
گفته می‎شود که ۳۰ کشور و ۲۵ سازمان بین‎المللی از اشتراک‎شان تاکنون، از اشتراک‎شان در این نشست اطمینان داده‎اند.
در همین حال، وزارت خارجه ترکمنستان با نشر خبرنامه‎ای نشست «ریکا» را برای ادغام اقتصادی منطقه مهم خوانده و آن را از اولویت‎های حکومت ترکمنستان دانسته است.
خبرگزاری تریند آذربایجان به نقل از وزارت خارجه‌ ترکمنستان نوشته است که این کشور از پروژه‌های اقتصادی در بخش انرژی و ترانسپورت، به شدت حمایت کرده و در آن اشتراک می‎کند.
دو سال پیش، نشست ریکا در کابل با حضور نمایندگان بیش از ۸۰ کشور جهان برگزار شد. هدف آن شدت بخشیدن به تلاش‌های کشورهای منظقه برای با ثبات کردن افغانستان و ادغام اقتصادی آسیای جنوبی و مرکزی گفته شده بود.
اختر سهیل _ خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا