آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

مسعود: در هفته شهید، جلو افراد بی‌بندوبار گرفته شود


احمد ولی مسعود، رییس بنیاد شهید احمدشاه مسعود در یک نشست خبری در کابل می‌گوید که حکومت مسئولیت دارد تا در جریان گرامی‌داشت از «هفته شهید» و روز شهادت قهرمان ملی، جلو افراد بی‌بندوبار را گرفته و نظم را تامین کند.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای مسعود در این نشست بر حفظ حرمت شهدا تاکید کرده، افزود که نباید به بهانه گرامی‌داشت از هفته شهید، به افراد خودسر و بی‎بندوبار اجازه داده شود که نظم و آرامش مردم را بر هم بزنند.
۱۸ سنبله سالروز ترور احمد شاه مسعود، فرمانده کل جبهات مقاومت علیه گروه طالبان است که از سوی حکومت، تعطیل اعلام شده و به گونه رسمی گرامی‌ داشته می‌شود.
در چند سال پسین اما گشت‎وگذار افراد بی‌بندوبار به گونه مسلحانه در این روز، به بهانه گرامی‌داشت آن، سبب آزار و اذیت باشندگان کابل شده و شکایت آنان را در پی داشته است.
بنیاد شهید مسعود اما امسال، اعلام کرد که به منظور بهتر تجلیل شدن هفته شهید با هواداران احمد شاه مسعود صحبت کرده و تصمیم گرفته شده که این روز در کمال آرامش برگزار شود.
احمد ولی مسعود گفت:« این بنیاد در خصوص برگزاری مراسم‌های گرامی‌داشت از هفته شهید با کمیسیون‌های حکومتی نیز مشورت کرده و حکومت باید از آشوب و بی‌نظمی‌های احتمالی که به منظور خدشه‌دار کردن چهره شهدا از سوی برخی حلقات در داخل شهرها راه انداخته می شود، جلوگیری کند.»
آقای مسعود افزود که امسال برنامه تجلیل از هفته شهید با شعار «وفاق ملی» برگزار خواهد شد و وضعیت کنونی کشور نیز ایجاب می‎کند که در گرامی‎داشت از مناسبت‎های بزرگ روی وحدت اقوام در کشور تاکید شود.
گفتنی است که احمد شاه مسعود در ۱۸ سنبله سال ۱۳۸۰ توسط دو تروریست عرب با بمبی که در دوربین جاسازی شده بود، کشته شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا