آخرین اخبارافغانستانسیاست

مسعود: نگذاریم حکومت بدون دلیل قانونی بر سرنوشت ما حاکم باشد

احمد ضیا مسعود، معاون اول حزب جمعیت اسلامی افغانستان در همایش مردمی که در ولایت سمنگان به منظور افتتاح دفتر “شورای مقاومت ملی” برگزار شده بود، اشتراک کرد.
در این همایش، احمدضیا مسعود بیان کرد که نقش مجاهدین در طول دوران جهاد و مقاومت مردم و در فراز و نشیب‌های سیاسی برازنده بود و در شرایط امروز نیز نقش برجسته‌ای دارند.
از سوی دیگر، آقای مسعود گفت که امروز ما در جنگ با تروریستان و استخبارات خارجی قرار داریم و آنان تلاش می‌کنند تا از این طریق بی‌ثباتی و بی‌نظمی را در کشور ما به وجود بیاورند.
وی با اشاره به این‌که رهبران فعلی حکومت وحدت ملی معتقد به اصلاحات سیاسی نیستند، گفت: وقتی تفاهم‌نامه سیاسی تطبیق نشود، قدرت در دست شخصت‌های مشکوک خواهد بود و بی‌اعتمادی ملی به وجود می‌آید.
احمد ضیا مسعود خطاب به مردم سمنگان گفت که ما باید نگذاریم که این حکومت‌ بدون موجب و دلیل قانونی به سرنوشت سیاسی ما حاکم باشد.
در این همایش، بزرگان و متنفذین مردمی ولایت سمنگان با تایید حرف‌های احمد ضیا مسعود، معاون جمعیت اسلامی افغانستان، گفتند که ما رای خود را از اشرف غنی گرفته‌ایم و بخاطر نامشروع بودن حکومت دلایل قانونی و اسلامی داریم.
آنان تاکید کردند که رهبران جهادی باید در مسایل بزرگ کشور هم‌سویی داشته باشند تا در مقابل گروه‌های قومی و انحصارگر ایستاده‌گی بتوانند.
آنان افتتاح “شورای مقاومت ملی” را در سمنگان گامی برای وحدت ملی و مبارزه با گروه‌های ترویستی در این ولایت و سایر ولایات کشور دانستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا