اسلایدشوافغانستان

مسوولین در فاریاب برای نابودی مخالفان مسلح کمر بستند

به گزارش خبر گزاری دید، رهبری مُلکی و نظامی فاریاب می‌گوید که برخلاف تبلیغات مخالفان مسلح و حامیان آنها، سال آینده، سال پیروزی نیروهای امنیتی و نابودی دشمنان خواهد بود.
این اظهارات در مراسم بزرگ‌داشت از نهم حوت(روز ملی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور) که در مقر لوای اول برگذار شده بود و در آن مسوولین شورای ولایتی، احزاب سیاسی، عالمان دین، فعالان مدنی، نمایند‌گان زنان و رؤسای برخی ادارات شرکت داشتند، بیان شد.
سید انور سادات، والی فاریاب گفت: نیروهای امنیتی افغان با چند نفر طالب درگیر نیستند؛ بلکه آنها در نیابت با تروریزم و تروریستان جهانی می‌جنگند.
سادات همچنان افزود: مخالفان و حامیان شان در بین مردم تبلیغاتی را به راه انداخته‌اند که گویا در بهار سال آینده ولایت فاریاب را سقوط خواهند داد؛ آنها اشتباه کرده و کور خوانده‌اند.
آقای سادات در ادامه گفت: حکومت محلی میان ارگان‌های امنیتی و نیروهای خیزش مردمی هماهنگی لازم را به وجود آورده و پلان نابودی طالبان را روی دست دارند که مردم شاهد دستاوردهای بزرگ خواهند بود.
وی از طالبان فاریاب خواست که دست از جنگ و جنایت بردارند، در غیر آن با خشم ملت و قهر قوت‌های دولتی روبه‌رو شده و نابود می‌شوند.

جنرال جنت‌گل کروخیل، قوماندان لوای اول قول اردوی ۲۰۹ شاهین در فاریاب می‌گوید که مخالفان مسلح جز راه‌اندازی جنگ سرد و انجام اعمال بزدلانه و ماین‌گذاری‌ها در محلات، توان مقابله با نیروهای امنیتی را ندارند .
وی همچنان گفت که با مخالفین مسلح آشتی‌ناپذیر هستند، آنها را نابود کرده، همکارانش را تعقیب و به سزای اعمال شان خواهند رساند.
محمد سمیع خیرخواه، رییس شورای ولایتی فاریاب نیز به نمایندگی از مردم اطمینان می‌دهد که در سال جدید، طالبان و حامیان خارجی شان را با شکست مواجه خواهند کرد و آنها هرگز به اهداف شوم شان نایل نخواهند شد.
آقای خیرخواه همچنان هشدار داد که در صورت نیاز حاضر است سلاح برداشته و در کنار نیروهای امنیتی قرار گیرد.
از سوی دیگر، مولوی اسدالله جمالی، رییس کمیته صلح فاریاب، مولوی گل احمد لطفی، معاون شورای ولایتی جنبش، میر امان‌الله ظافر، آمر امنیت، امان‌الله کوهی، نماینده ریاست امنیت ملی، فرید غوری، سارنوال استیناف و سید زین‌الدین عابدی، مسوول شبکه نهادهای جامعه مدنی، ضمن اعلام حمایت از نیروهای امنیتی گفتند که برخلاف تبلیغات طالبان، آنها منتظر رسیدن بهار هستند و برای نابودی طالبان یکجا با مردم و احزاب سیاسی در کنار نیروهای امنیتی قرار می‌گیرند.
جمالی افزود: طالبان باید تجدید نظر کنند و به فتوای پاکستانی‌ها فریب نخورند، سلاح بر زمین بگذارند؛ در غیر آن شکست می‌خورند و این کشور از شر آنها آزاد خواهد شد.
گفتنی است که در این مراسم، برای برخی از افسران و منصوبین نیروهای امنیتی به خاطر رشادت شان در برابر طالبان، لوح تقدیر و مدال تفویض کردند و مسوولین شورای ولایتی جنبش نیز کمر مقامات را برای نابودی مخالفان بستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا