آخرین اخباراسلایدشوافغانستانزنانسیاست

ملل متحد به مناسبت روز جهانی زن:

مشارکت زنان در مرکز تصمیم‌گیری برای صلح پایدار حیاتی است

یوناما به مناسبت روز جهانی زن(هشتم مارچ) می‌گوید حضور زنان در خط مقدم و مرکز تصمیم‌گیری برای اطمینان از صلح عادلانه و پایدار امر حیاتی است.

یوناما به مناسبت روز جهانی زن(هشتم مارچ) می‌گوید حضور زنان در خط مقدم و مرکز تصمیم‌گیری برای اطمینان از صلح عادلانه و پایدار امر حیاتی است.
به گزارش خبرگزاری دید، هیئت معاونت سازمان ملل متحد برای افغانستان (یوناما) امروز دوشنبه(۱۸ حوت) در بیانیه‌ای می‌گوید ۲۰۲۱ فرصت تاریخی برای صلح پایدار است و زنان باید در تمام سطوح صلح نقش اصلی را در تصمیم‌گیری داشته باشند.
در بیانیه یوناما آمده است: شعار جهانی امسال روز جهانی زن، «زنان در رهبری: دستیابی به آینده‌ای برابر در جهان کووید-۱۹» بسیار قابل بحث است. در افغانستان، همه گیری کووید – ۱۹ تأثیر زیادی بر زنان و دختران داشته است. به همین ترتیب، بهبود افغانستان از این بحران فرصتی برای ساختن یک جامعه عادلانه‌تر و فراگیرتر – با حضور زنان در خط مقدم فراهم می‌کند.
دیبورا لاینز نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان گفت: روند صلح رهبران قدرت‌مند زن افغان را به صحنه آورده است كه به نمایندگی از جمهوری اسلامی افغانستان مذاكره كرده و در جوامع خود از حل مسالمت‌آمیز منازعات حمایت نموده‌اند. توانمند‌سازی این زنان و گسترش مشارکت زنان، برای اطمینان از صلح عادلانه و پایدار که از حقوق همه افغان‌ها محافظت می‌کند، امر حیاتی خواهد بود.
بیانیه سازمان ملل متحد افزود: افغانستان بار دیگر می‌تواند برای هر زن، دختر، مرد و پسر، کشور بهتر و قوی‌تر بسازد. برای انجام این کار زنان باید در خط مقدم و مرکز تصمیم‌گیری باشند تا به صلحی برسند که آینده درخشان همه افغان‌ها به ثمر برسد.
سازمان ملل متحد به حمایت خود از تمام تلاش‌ها در جهت برابری جنسیتی و همه فرصت‌ها برای زنان جهت مطالبه جایگاه شایسته شان در پست‌های رهبری ادامه خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا